Comisia Federală pentru Comerţ a SUA a aprobat preluarea companiei AdMob, specializată în dezvoltarea de reclame care să ruleze în interiorul aplicaţiilor pentru telefoanele mobile, de Google, motivând că această tranzacţie nu va reduce competiţia pe piaţa de publicitate pe mobile.

Google a plătit 750 de milioane de dolari pentru AdMob la sfârşitul anului trecut, însă aştepta ca achiziţia să fie aprobată de autorităţile americane.

Această tranzacţie nu va afecta concurenţa de pe piaţa publicităţii pe mobil, a considerat Comisia Federală pentru Comerţ a SUA.  „Intrarea companiei Apple pe piaţa de publicitate pe mobil cu iAd (platforma de publicitate pe mobil), ne-a determinat să nu blocăm tranzacţia Google-AdMob”, a declarat Richard Feinstein, director al Comisiei.

Google şi AdMob aveau împreună 21 % din piaţa americană de publicitate pe mobil în 2009.  Compania AdMob a fost disputată de Apple şi Google, însă în cele din urmă a ajuns să fie achiziţionată de ultima, care a plătit cu 25% mai mult.

Apple a cumpărat  în cele din urmă rivalul AdMob, Quattro Wireless, cu 270 de milioane de dolari. Apple a lansat luna trecută iAd, o platformă de publicitate care permite dezvoltatorilor de aplicaţii să vândă reclamă şi să încaseze 60% din venituri. 

SURSA: Bloomberg