Şeful Volkswagen AG, Matthias Mueller, a luat parte acum zece la o discuţie cu inginerii grupului german în urma căreia a început utilizarea unui soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, se arată în documentele prezentate de procurorul general al statului New York, Eric Schneiderman, transmit Financial Times (FT) şi Reuters.
Director de proiect la Audi în 2006, Matthias Mueller a fost informat de dificultăţile cu care se confruntau în SUA inginerii companiei la unele branduri le lux ale WV pentru a îndeplini reglementările stricte privind emisiile de oxid de azot, se arată în plângerea înaintată de Eric Schneiderman.
Problema a fost rezolvată prin instalarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare la vehiculele produse de grupul german, o decizie care nu a fost adusă la cunoştinţa opiniei publice până în septembrie 2015, când a început scandalul emisiilor.
În documente se arată că în august 2015 angajaţii VW au fost sfătuiţi de juriştii companiei să distrugă anumite documente, după ce a devenit clar că scandalul va ajunge în atenţia opiniei publice.
VW a pus deoparte 16,2 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de acest scandal şi face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Procuratura statului New York vrea să amendeze VW cu sute de milioane de dolari. Departamentul Justiţiei din SUA anchetează de asemenea VW pentru încălcarea reglementărilor de mediu.
Luna trecută, Volkswagen a anunţat că va plăti 15,3 miliarde de dolari după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori şi să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Până la zece miliarde de dolari vor merge la cei 475.000 de proprietari ai vehiculelor VW sau Audi echipate cu motoare diesel, care vor primi compensaţii între 5.100 şi 10.000 de dolari.
Conform acordului, Volkswagen va plăti o taxă de 2,7 miliarde de dolari pentru atenuarea impactului asupra mediului al emisiilor poluante şi încă două miliarde de dolari pentru a promova vehiculele cu 'zero emisii'.
În septembrie 2015, Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA.
AGERPRES