S-a deschis circulația pe Lotul Chețani-Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3)

Astăzi, 21 decembrie 2023, s-a deschis circulația pe Lotul Chețani-Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3).

Astfel că, începând de azi, municipiul Târgu Mureș (județul Mureș) va beneficia de legături directe pe autostradă până în proximitatea municipiului Cluj Napoca (la Podul Gilău), dar și cu Turda (Cluj), Sebeș (Alba), Sibiu (Sibiu) și Deva (Hunedoara).

Cu excepția segmentului Margina-Holdea, Târgu Mureș are acum acces rapid și la Timișoara (Timiș), Arad (Arad) și la punctul de trecere a frontierei române de la Nădlac (Arad).

„S-a deschis circulația pe Lotul Chețani- Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3)! Acești 15,7 km deschiși astăzi se adaugă celor 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău, pe care se circulă încă din septembrie”, a scris, joi, Sorin Grindeanu pe contul său de Facebook.

Contractul pentru construcţia acestui lot din A3 a fost semnat pe 26 octombrie 2022.

O lună mai târziu, a venit ordinul de începere a lucrărilor, iar termenul de finalizare contractual era luna august 2024.

Despre Autostrada Transilvania (A3)

Autostrada Transilvania (A3) este o autostradă planificată în România, care va traversa regiunea Transilvania. Autostrada este parte a rețelei de autostrăzi care leagă Bucureștiul de orașele din vestul țării și de granițele României.

Traseu. Autostrada Transilvania este proiectată să lege orașele București și Cluj-Napoca, apoi să continue spre vest, traversând orașele Oradea și Arad. Aceasta face parte dintr-o rețea mai extinsă de autostrăzi care vor conecta regiunea Transilvania cu celelalte regiuni ale țării.

Etape de construcție. Construcția Autostrăzii Transilvania a fost divizată în mai multe etape, și până în prezent, s-au realizat diverse tronsoane. De exemplu, există secțiuni finalizate sau în construcție între București și Ploiești, dar și în alte zone.

Stadiu curent. Stadiul de construcție și finalizare al Autostrăzii Transilvania poate varia pe diferite segmente ale traseului. Unii tronsoane pot fi deja operaționale, în timp ce altele încă se află în faze de proiectare sau construcție.

Beneficii așteptate. Autostrada Transilvania este așteptată să sporească conexiunile de transport între orașele importante, să îmbunătățească infrastructura rutieră și să faciliteze călătoriile și transportul de marfă între regiuni.

Finanțare. Construcția autostrăzilor în România este adesea susținută de fonduri europene și naționale. Finanțarea este un aspect critic pentru progresele în construcția autostrăzilor.