O nouă autostradă va apărea în România, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. De asemenea, oficialul a mai precizat că ea urmează să fie dată în folosință, parțial, în această vară.
Va fi deschisă circulația pe un nou tronson al A7
Luni, în timpul unei vizite de lucru pe șantierul autostrăzii Moldova (A7), lotul 1 al tronsonului Ploiești-Buzău, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat că circulația va fi deschisă pe primii 14 kilometri de autostradă la finalul lunii iulie sau începutul lunii august.
„Le-am dat nişte ţinte ca la sfârşitul lunii pe lotul 2 să fie la 70% iar pe lotul 1 să fie la 65% minim. Anunţ că undeva la sfârşitul lunii iulie, începutul lunii august probabil că vom circula pe primii kilometri din autostrada, mă refer la primii 14 kilometri aflaţi pe lotul 2”, a explicat Sorin Grindeanu.
Ministrul a subliniat că mobilizarea este extrem de bună. El a exprimat dezamăgirea față de întârzierea de un an și jumătate a lucrărilor pe lotul Pietroasele-Buzău, atribuită unor evaluări și reevaluări efectuate de CNSC. A menționat că soluția propusă de Minister în vara anului 2022 este aceeași cu cea adoptată de CNSC după un an și jumătate, ceea ce a dus la pierderea de timp și la întârzierea finalizării acestui lot până în 2025.
Ministrul a exprimat regretul că, în lipsa acestei întârzieri, tronsonul respectiv ar fi fost finalizat și deschis circulației în acest an. Cu toate acestea, a subliniat că lucrările continuă, iar mobilizarea este bună pe întreg tronsonul.
Sorin Grindeanu a vizitat tronsonul autostrăzii A7 dintre Buzău şi Focşani
Oficialul român a efectuat o inspecție pe tronsonul autostrăzii A7 între Buzău și Focșani, la Râmnicu-Sărat. El a reiterat că întârzierile de pe lotul Pietroasele-Buzău nu sunt atribuibile Ministerului Transporturilor.
Ministrul a subliniat că mobilizarea este extrem de bună. Totuși, acesta a fost dezamăgit față de întârzierea de un an și jumătate a lucrărilor pe lotul Pietroasele-Buzău, atribuită unor evaluări și reevaluări efectuate de CNSC.
Oficialul a menționat că soluția propusă de minister în vara anului 2022 este aceeași cu cea adoptată de CNSC după un an și jumătate. Astfel, a avut loc o pierdere de timp. Pe fond, a avut loc întârzierea finalizării acestui lot până în 2025.
Cu toate acestea, a subliniat că lucrările continuă, iar mobilizarea este bună pe întreg tronsonul.
„Aici cel puţin din ce am văzut acum de la Buzău la Râmnicu-Sărat lucrările sunt extrem de avansate şi după discuţiile pe care le-am avut cu constructorul a spus că Buzău-Focşani va fi circulat până la sfârşitul acestui an, cele patru loturi.
Mobilizarea este extrem de bună. Nu am cum să nu mai spun încă o dată că lotul lipsă de la Pietroasele la Buzău, din cauza unor domni şi doamne de la CNSC, în loc să vorbim şi despre el că se circulă anul acesta şi pe el, din păcate întârzierea de un an şi jumătate care nu s-a datorat CNAIR, ci acelor evaluări şi reevaluări pe care le ştiţi, duc în situaţia ca abia în 2025 la final să putem vorbi şi de finalizarea acelui lot.
Ce mă deranjează foarte mult că soluţia pe care am dat-o noi în vara anului 2022 este aceeaşi care după un an şi jumătate a fost dată de CNSC, un an şi jumătate pierdut care ne-ar fi dus în situaţia în care acest lot ar fi fost cum sunt şi loturile 1 şi 2 de pe Ploieşti – Buzău şi anume anul acesta s-ar fi circulat pe ele, dar asta este, mergem înainte, mobilizarea este bună şi pe acel lot”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Conductele sunt relocate la lucrările din zona Râmnicu-Sărat
Ministrul social-democrat a adăugat că, în legătură cu proiectele desfășurate în zona Râmnicu-Sărat, este necesară relocarea conductelor pe o distanță de 13 kilometri, ceea ce complică lucrările.
Ministrul consideră că infrastructura va juca un rol important în dezvoltarea României în anii următori. Asta dacă ritmul actual va fi menținut.
„Sunt traversări, au fost foarte multe relocări de utilizăţi. Vă dau un exemplu, aproape 13 kilometri de conducte de relocat, ceea ce este imens. Bucata aceasta de autostradă a trecut peste 13 kilometri de conducte ce au trebuit toate la rândul lor să fie mutate. Infrastructura va reprezenta, dacă se va continua în ritmul acesta, cheia dezvoltării României în anii viitori”, a concluzionat Sorin Grindeanu.