Probleme cu proiectul autostrăzii A8! Un consilier al ministrului Transporturilor a anunţat că va trebui să poate o discuţie cu Sorin Grindeanu pe această temă.
Probleme cu autostrada A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş? Un consilier al lui Sorin Grindeanu vrea o discuţie serioasă pe acest subiect
Este vorba despre consilierul Cătălin Urtoi, care a afirmat, duminică, că a fost interpelat de reprezentanţii asociaţiilor civice ieşene privind unele întârzieri apărute la proiectul autostrăzii A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş.
Totul s-a întâmplat după ce ministrul Sorin Grindeanu este „moderat optimist” în legătură cu realizarea capetelor de pe tronsonul Târgu Mureş-Târgu Neamţ de pe A8.
Colegii din asociaţiile Împreună Pentru A8 şi Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, care l-au susţinut pe ieşeanul Cătălin Urtoi să ocupe funcţia de consilier al lui Sorin Grindeanu, l-au băgat imediat într-o şedinţă de criză pe consilier.
Cătălin Urtoi afirmă că va discuta luni cu ministrul Transporturilor pe acest subiect, adăugând că va face în continuare toate demersurile pentru ca acest proiect să nu rateze PNRR.
„Doar că poziţia mea nu este una executivă sau decizională. În acest moment decizia este la CNAIR!
Eu dacă aş fi fost directorul general CNAIR, aş fi eliminat în primul rând timpii care se pierd în luarea unor decizii şi care stau în semnătura şefului sau aş fi grăbit decizia juridică pe contractul cu Acciona (firma care a efectuat studiul de fezabilitate pe tronson montan al autostrăzii A8 – n.red.).
Şi uite aşa trece timpul, iar proiectul acesta riscă să piardă finanţarea PNRR. Ştiu că sunt urmărite postările mele şi sper ca mâine să nu mi se închidă uşile pe la CNAIR”, a transmis Cătălin Urtoi, într-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook.
Cătălin Urtoi insistă că nu vrea să asiste „la o tragere de timp într-un stil pur românesc”
„Eu nu fac politică și nu mi-am sacrificat zilele departe de casă pentru a asista la o tragere de timp într-un stil pur românesc”, a mai precizat consilierul.
Dacă graficul privind realizarea documentaţiilor pentru A8 nu va fi respectat, atunci vor fi iniţiate acţiuni de protest, a anunţat şi Irinel Bucur, reprezentant al asociaţiei Împreună pentru A8.
Acesta a insistat că, în cazul în care există funcţionari care pun în pericol aceste proiecte, atunci aceştia ar trebui să plece din funcţii şi să fie traşi la răspundere.
Întreaga controversă a plecat de la o declaraţie de sâmbătă a ministrului Sorin Grindeanu. Întrebat câţi kilometri va avea România realizaţi, în anul 2026, din totalul asumat prin PNRR, oficialul a răspuns: „Sper că toţi”.
„A 7 sunt convins că va fi cap-coadă (…), autostrada Transilvania merge, pe capetele din A 8 sunt moderat-optimist, pentru că acolo vorbim de un studiu de fezabilitate pe întreg tronsonul care are studiu şi de impact de mediu ceea ce înseamnă inclusiv traversarea Carpaţilor prin anumite zone de rezervaţie naturală şi de aia am această rezervă. Dar Transilvania da, A7 da”, a precizat Sorin Grindeanu.