Capital.ro a scris în repetate rânduri că cei 16,6 km între Arad și Pecica au cel mai avansat stadiu al lucrărilor, constructorul Alpine Bau având, la începutul acestui an, șansele să termine lucrările în vara sau toamna acestui an. De exemplu, la 15 ianuarie 2013, stadiul fizic al lucrărilor pe acest tronson era de 75,4%, fiind lotul cu lucrările cele mai avansate. Însă, din luna aprilie – mai au început problemele pentru austrieci. Compania-mamă avea probleme, astfel că în decurs de doar două luni, austriecii s-au văzut nevoiți să reducă ritmul lucrărilor aproape de zero. Astfel, la finele lunii iunie, austriecii au oprit lucrărilor, iar CNADNR a anunțat la jumătatea lunii iulie că a reziliat contractul cu Alpine. CITEŞTE MAI MULTE ŞTIRI ECONOMICE Reprezentanții CNADNR au anunțat că vor organiza o nouă licitație pentru desemnarea unui constructor, dar până în prezent nu a fost publicat nici un anunț.
Mai mult, CNADNR a fost nevoită să apeleze la serviciile unei firme de pază, altfel șantierul devenea o țintă perfectă pentru hoți.


Nici la celălalt tronson care asigura legătură României cu Ungaria lucrurile nu stau mai bine. În noiembrie 2012 a fost reziliat contractual cu Romstrade, iar toată vara nu s-a realizat nicio lucrare pe acest obiectiv. CNADNR a organizat o licitație, a desemnat câștigătorul, însă contractual nu a fost semnat existând mai multe contestații. Cei 22 de kilometri de la Pecica la Nădlac, unde stadiul lucrărilor nu a ajuns nici măcar la 50%, urmează să fie construiți de Astaldi.

Puțină istorie

Cei 39 de km de autostrada de la Arad la Nadlac au fost impartiti in doua loturi: 16,6 km de la Arad la Pecica, atribuit Alpine Bau pentru 124,45 milioane eruo si 22 km de la Pecica la Nadlac, atribuit asocierii Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, informează opiniatimisoarei.ro Citiți și:

Bilanț catastrofal: Doar 17,8 kilometri de autostradă în primele opt luni
Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, iar termenul initial de executie era de un an si jumatate. Insa acum lucrarile la ambele loturi au fost oprite. Primul, pentru ca firma austriaca a dat intre timp faliment, al doilea, pentru ca seful companiei romanesti, Nelu Iordache, a fost arestat, fiind acuzat ca a utilizat banii europeni pentru autostrada in alte scopuri.
Programata sa fie inaugurata in aceasta toamna, constructia autostrazii Arad-Pecica, parte din autostrada Arad-Nadlac, a fost oprita brusc in vara, atunci cand constructorul austriac, firma Alpine Bau, a intrat in faliment.
Tronsonul face parte dintr-un imens puzzle numit Autostrada A1 ce ar trebui sa lege Bucurestiul de vama Nadlac. Este practic o prelungire a autostrazii Timisoara-Arad catre granita cu Ungaria.

Opiniatimisoarei.ro a mers pe santierul autostrazii Arad-Pecica, pe care trebuia deja sa circulam si pe care austriecii au construit-o in proportie de 85%. Nu au apucat sa il termine, pentru ca firma mama a intrat in faliment. Totul a fost oprit la sfarsitul lunii iunie, iar o luna mai tarziu CNADNR a reziliat contractul. Potrivit companiei, in prezent este in curs de elaborare documentatia de atribuire aferenta procedurii de re-licitare a contractului.  Sansele ca proiectul sa reporneasca anul acesta sunt minime.

Potrivit unor surse din companie, austriecii ar mai fi avut nevoie doar de cateva saptamani pentru a da drumul circulatiei si de maxim 3 luni pentru a termina treaba. Au asfaltat 80 % din drum si mai urmau sa delimiteze benzile, sa monteze parapeti, garduri de protectie, sa termine pasajele si sa realizeze ultimele finisaje.

Mai jos aveti câteva imagini cu cele două loturi.
Sursa: opiniatimisoarei.ro

Ultima imagine este realizată pe lotul 2 al tronsonului Arad-Nădlac.

Mai multe imagini și explicatii pe opiniatimisoarei.ro