Autostrada Bechtel, bună deocamdată doar ca centură a Clujului

Cei 42 de kilometri de autostradă dintre Turda şi Gilău, care vor fi inauguraţi cel mai probabil de Ziua Naţională, nu vor ajuta aproape deloc traficul rutier pe distanţe medii şi lungi. În schimb, această secţiune va juca mai degrabă rolul de centură ocolitoare pentru municipiul Cluj-Napoca. Potrivit ministrului interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, secţiunea de autostradă care va fi inaugurată pe 1 decembrie va avea un efect mai mult local. „Practic, ace

Cei 42 de kilometri de autostradă dintre Turda şi Gilău, care vor fi inauguraţi cel mai probabil de Ziua Naţională, nu vor ajuta aproape deloc traficul rutier pe distanţe medii şi lungi. În schimb, această secţiune va juca mai degrabă rolul de centură ocolitoare pentru municipiul Cluj-Napoca.

Potrivit ministrului interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, secţiunea de autostradă care va fi inaugurată pe 1 decembrie va avea un efect mai mult local. „Practic, această porţiune de autostradă are un rol de centură ocolitoare nu numai pentru Cluj-Napoca, ci pentru întreaga zonă. Aceasta va fi completată şi cu centura de vest a municipiului, care este în lucru”, a declarat, pentru capital.ro, ministrul Berceanu.

Drum mai scurt cu 75 de kilometri

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) este de părere că aceşti 42 de kilometri de autostradă sunt importanţi numai pentru transporturile locale, cu un gabarit de până la 12 tone.

„Cei 40 de kilometri de autostradă nu contează prea mult pentru transportul pe distanţe medii şi lungi, ci doar pentru transporturile locale, de până la 12 tone. Pentru cei care au de transportat ceva din Constanţa până în Oradea, sau Ungaria, aceşti 40 de kilometri nu înseamnă aproape nimic”, a explicat, pentru capital.ro, preşedintele FORT, Augustin Hagiu. El a precizat că pentru traseele lungi, secţiunea Turda – Gilău scurtează cu circa 75 de kilometri ruta tradiţională parcursă în zonă pe DN1-E60.

Totuşi, Hagiu a declarat că deşi „acest tronson înseamnă puţin raportat la problemele cu care infrastructura se confruntă, nu înseamnă chiar nimic”, pentru că „orice metru de autostradă contează pentru transportatorii rutieri, iar acesta este un plus de normalitate pentru transportul rutier în România”.

Traficul greu, redus cu 40% în Cluj Napoca

Traficul rutier care tranzitează în prezent municipiul Cluj Napoca dinspre Bihor şi Oradea spre Alba, Sibiu şi mai departe spre Bucureşti va fi preluat în mare parte de autostradă. Astfel, odată cu deschiderea secţiunii de autostradă va fi degajat traficul din zona de sud-vest a oraşului, respectiv pe Calea Turzii, str. Observator, varianta Zorilor – Mănaştur, str. Primărverii, str. Islazului şi Calea Floreşti.

Potrivit reperezentanţilor Inspectoratului de Poliţie Cluj şi ai Primăriei Cluj-Napoca, traficul rutier ar putea scădea cu 30%-40%, în special în privinţa vehiculelor grele, care circulă pe DN1 – E60 şi sunt nevoite să treacă prin oraş pentru a merge mai departe.

Conform unui studiu de trafic realizat de Search Corporation în urmă cu câţiva ani şi actualizat cu marja de creştere de 15% pe an estimată în cadrul documentului, traficul rutier în zona vizată a ajuns în prezent la aproximativ 16.000 autovehicule pe zi.

DETALII:
Citeşte şi Autostrada „Transilvania”, eterna autostradă de campanie.