Lucrările efectuate în 2010 la autostrada Braşov-Borş (Transilvania) vor fi finanţate dintr-un credit care urmează să fie atras cu garanţia statului, a declarat, joi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Constantin Dascălu.

El a menţionat că autorităţile nu au stabilit de la ce instituţie financiară ar urma să fie contractat împrumutul şi nici valoarea acestuia.

„Împrumutul poate fi luat de către Ministerul Finanţelor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) sau de către Bechtel. Încă nu am decis, dar oricum trebuie avut grijă ca acest împrumut să nu ne ducă în deficit”, a spus Dascălu, după o conferinţă de presă.

Bechtel trebuie să spună ce lucrări are în plan în 2010

Secretarul de stat a adăugat că Bechtel trebuie să prezinte un grafic de lucrări pentru acest an care să includă şi sumele necesare pentru lucrări. Datoria de anul trecut pe care CNADNR o are faţă de Bechtel va fi achitată de la bugetul de stat.

Totodată, Dascălu a precizat că România va propune Comisiei Europene includerea autostrăzii Transilvania în reţeaua de drumuri TEN-T, pentru a obţine fonduri comunitare în vederea finanţării construcţiei.

Comisia Europeană a lansat în acest an un proiect de revizuire a strategiei TEN-T, la care participă 15 state, printre care şi România.

Concediere colectivă în martie

„Sindicatul «Transilvania» de la Bechtel a primit, miercuri, o notificare de la companie prin care se anunţă că a fost începută procedura de concediere colectivă a tuturor celor 1.933 de angajaţi, începând cu 5 martie. Oamenii primesc preaviz de 20 de zile lucrătoare, astfel încât în primele zile ale lunii aprilie concedierea intră în vigoare”, a spus liderul sindicatului Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop.

Bechtel a anunţat miercuri că ar putea efectua concedieri colective, din cauza datoriilor Companiei Autostrăzi şi Drumuri, urmând ca disponibilizaţii să primească plăţi compensatorii. „Regretăm că trebuie să luăm în considerare o asemenea măsură. Vom continua consultările cu sindicatele şi vom căuta soluţii pentru a micşora pe cât posibil numărul poziţiilor care vor fi reduse”, a declarat, într-un comunicat, directorul proiectului Autostrada Transilvania, Michael Swinford.

CNADNR susţine că a convenit cu Bechtel un grafic de plată a sumelor restante din 2009, de 214 milioane de euro, până în aprilie.

SURSA:Mediafax