Autostrada Bucureşti – Braşov va fi gata în 5 ani

Banca Europeana pentru Investitii (BEI) ar putea finanta 50% din costul pentru doua tronsoane si centura Ploiestiului care fac parte din viitoarea autostrada Bucuresti - Brasov, a declarat ministrul Radu Berceanu. Acesta a adaugat ca autostrada Bucuresti - Brasov ar putea fi deschisa circulatiei peste aproximativ 5 ani (n.r. 2014). De asemenea, ministrul a declarat, in timpul unei vizite efectuate la santierul de la Moara Vlasiei, ca in cursul acestui an vor fi finalizati 30 de kilometri de aut

Banca Europeana pentru Investitii (BEI) ar putea finanta 50% din costul pentru doua tronsoane si centura Ploiestiului care fac parte din viitoarea autostrada Bucuresti – Brasov, a declarat ministrul Radu Berceanu.

Acesta a adaugat ca autostrada Bucuresti – Brasov ar putea fi deschisa circulatiei peste aproximativ 5 ani (n.r. 2014). De asemenea, ministrul a declarat, in timpul unei vizite efectuate la santierul de la Moara Vlasiei, ca in cursul acestui an vor fi finalizati 30 de kilometri de autostrada intre Moara Vlasiei si Ploiesti.

„Acesti kilometri de autostrada vor fi finalizati insa nu vor fi neaparat utilizabili, pentru ca pe aceasta sectiune exista si poduri ale caror lucrari sunt mai complexe”, a explicat ministrul Radu Berceanu.

Mai mult, ministrul transpoturilor si infrastructurii a precizat ca pana in decembrie 2010 vor fi gata lucrarile de la Centura Bucurestiului pana la Ploiesti.

Radu Berceanu a mai precizat ca lucrarile dintre Centura Bucurestiului si Capitala vor fi terminate mai tarziu, acestea fiind intarziate in special din cauza dificultatii cu care se realizeaza exproprierile si a dezinteresului autoritatilor locale.

„In schimb, exproprierile dintre Centura Bucurestiului si Moara Vlasiei au fost efectuate in proportie de 100% iar lucrarile nu mai intamplina nici un impediment in acest sens”, a adaugat Radu Berceanu.

Nu in ultimul rand, ministrul a spus ca in urmatoarele 10 zile urmeaza sa fie ales contractantul pentru tronsonul Comarnic – Brasov, lucrarile la acesta urmand sa inceapa la scurt timp dupa aceea.

  • Lungimea sectorului de autostrada Bucuresti – Moara Vlasiei este de 19,5 km, aici exproprierile fiind facute in proportie de 45%. Acesta cuprinde 3 poduri, 3 pasaje, 2 noduri rutiere si 16 podete. Sectorul Moara Vlasiei – Ploiesti are o lungime de 42,5 km si cuprinde 11 poduri, 17 pasaje, 7 noduri rutiere si 48 de podete. Pentru acest sector, exprorierile au fost realizate in proportie de 80%.

 

  • Valoarea contractului pentru sectorul Bucuresti – Moara Vlasiei este de 192,5 milioane de euro, in timp ce pentru sectorul Moara Vlasiei – Ploiesti valoarea contractului ajunge la 308,7 milioane de euro.

Ministrul Radu Berceanu a declarat, de asemenea, ca lucrarile la Centura Ploiesti Vest, care va purta rol de drum tehnic pentru autostrada Bucuresti – Brasov, va fi gata pana la finele anului in curs, mai exact 1 decembrie 2009.

Centura Ploiesti Vest va fi largita la doua benzi pe sens, fata de o banda pe sens cat are in prezent, si vor fi dublate cinci pasaje superioare si amenajate opt intersectii.

In luna ianuarie 2009 au fost deblocate exproprierile necesare acestui proiect prin plata a 965.000 de lei, contravaloarea terenurilor. Expropierile sunt realizate in proportie de 85%, iar pentru anul 2009 a fost alocata suma de 70 milioane de lei pentru acest proiect.

Centura Ploiesti Vest are o lungime de 12,85 km iar valoarea contractului este de 27,9 milioane de euro.