Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, situat între kilometrii 2+500 și 20+000, va conecta zone esențiale din Ilfov și Giurgiu. Proiectul a primit aprobarea Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ceea ce înseamnă că Ordinul de Începere a Lucrărilor va fi emis în scurt timp.
Perioada de execuție a fost stabilită la 22 de luni, iar lucrările pregătitoare au fost deja demarate pe teren.
Proiectul tehnic al Lotului 1 al Autostrăzii A0 Nord, aprobat de CNAIR
În cadrul acestui lot al Autostrăzii Bucureştiului A0 Nord, au fost realizate mai multe etape pregătitoare esențiale pentru începerea construcției propriu-zise.
Secretarul de stat Irinel Scrioșteanu a anunțat că toate formalitățile necesare au fost îndeplinite, astfel încât șantierul să fie complet operațional.
„A fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR proiectul tehnic necesar pentru construcţia Lotului 1 al Autostrăzii Bucureştiului A0 Nord km 2+500 – km 20+000.
Acesta este ultimul lot al acestei autostrăzi pe care încep lucrările şi, totodată, lotul care întregeşte Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanţa – Nădlac)”, spune Scrioşteanu.
Printre activitățile deja finalizate se numără organizarea șantierului în zona DN1A, în timp ce un alt punct de lucru este în curs de amenajare lângă DN7.
Totodată, s-a finalizat descărcarea arheologică pentru 11 din cele 12 situri identificate pe traseu, iar terenul a fost eliberat în urma procesului de deminare.
De asemenea, au fost efectuate lucrările de defrișare a arborilor pe coridorul viitoarei autostrăzi.
Elemente esențiale din contractul de execuție
Lotul 1 A0 Nord va include mai multe structuri de infrastructură esențiale pentru fluidizarea traficului și conectarea eficientă a regiunilor adiacente. Printre lucrările principale prevăzute în contract se numără:
- Pasaj peste calea ferată 101 București – Pitești și DN7, cu o lungime totală de 733 de metri.
- Pasaj peste râul Colentina, calea ferată 300 București – Ploiești și linia Mogoșoaia – Buftea, având o lungime de 650 de metri.
- Construcția unor noduri rutiere importante la intersecțiile cu DN7 și DN1A.
- Poduri pe autostradă peste râurile Dâmbovița și Bâldana, situate la kilometrii 2+999, respectiv 4+024.
Traseul și impactul asupra traficului
Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord se va întinde pe o lungime de 17,5 kilometri, între A1 și DN1, făcând legătura între Dragomirești și Corbeanca.
Traseul autostrăzii traversează județul Ilfov, afectând unități administrativ-teritoriale precum Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia și Corbeanca.
De asemenea, lucrările vor avea impact asupra județului Giurgiu, pe raza localităților Joița și Săbăreni.
Construcția acestui segment este crucială pentru dezvoltarea rețelei de transport din jurul Capitalei și pentru finalizarea completă a Autostrăzii Bucureștiului.