Autostrada care va lega Ardealul de sudul ţării. Va avea cel mai lung tunel din România şi viaducte înalte de 40 de metri. Deja s-a început organizarea de şantier.
Autostrada care va lega Ardealul de sudul ţării
Autostrada care va lega Ardealul de sudul țării. Consortiul de firme Webuild SPA – Tancrad SRL, responsabil pentru construcția lotului al treilea al Autostrăzii Sibiu-Pitești, considerată cea mai complexă secțiune de autostradă din România, a început procesul de organizare a șantierului în anticiparea obținerii autorizației de construire. Acest lot va include un tunel lung de 1,7 km și viaducte cu o înălțime de 40 de metri. Se preconizează că întreaga lucrare va fi finalizată în anul 2028.
”Lotul are 37 km lungime, peste 12 km de poduri, pasaje şi viaducte, peste 25km lucrări de consolidare, E o autostradă care trece munţii şi face legătura dintre Ţara Românească şi Ardeal. Avem 4,5 milioane metri cubi de săpătură, 3,5 milioane metri cubi de umplutură, 350km de piloţi foraţi. Avem două noduri rutiere, unul la începutul contractului, în localitatea Cornetu şi unul în localitatea Şuici, la Rudeni mai exact, în a doua jumătate a contractului. Trebuie să construim şi un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată şi DN7”, a declarat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild.
Potrivit acestuia, se lucrează la proiectul tehnic, dar s-a început şi organizarea de şantier.
În prezent, se află în faza de proiectare, concentrându-ne pe elaborarea proiectului pentru obținerea autorizației de construire și a proiectului tehnic de execuție. Toate studiile de teren, inclusiv cele arheologice și topografice, precum și cele geotehnice, au fost finalizate. În ceea ce privește lucrările pregătitoare, au demarat organizarea șantierului în comuna Cepari și au efectuat defrișarea pădurilor aflate în fondul forestier.
”În momentul de faţă suntem în etapa de proiectare, lucrăm la elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire şi a proiectului tehnic de execuţie. Studiile de teren, arheologia, studiile topografice, precum şi studiile geotehnice au fost finalizate. Ca şi lucrări pregătitoare, am început cu organizarea de şantier din comuna Cepari şi cu defrişarea pădurilor aflate în fond forestier. Vom mai avea încă o organizare, în zona tunelului, la kilometrul 62+300 şi încă o organizare, la începutul contractului, la Cornetu, la km 44+500”, a mai spus Bodoc.
Autostrada care va lega Ardealul de sudul țării
Secţiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti va avea şi cel mai lung tunel de autostradă din România
”Tunelul este de o lungime de 1,7km, cel mai lung tunel de autostradă din România, până în momentul de faţă. Am identifcat în perioada cercetării arheologice preventive, un sit arheologic pe care deja l-am descărcat, deci nimic nu ne mai opreşte de a demara lucrări de organizare de şantier, odată ce autorizaţia de construire va fi obţinută. Ieşirile din tunel sunt la o distanţă de 25metri ax între ele.
Lotul 3 este complex din punct de vedere ingineresc şi cea mai mare lucrare din România ca şi valoare, precum şi ca lungime – 37,40 km şi 1,2 miliarde de euro. Tunelul este o provocare din punct de vedere ingineresc, dar şi structurile, având în vedere că vom avea viaducte cu înălţime de până la 40 de metri”, a precizat Adrian Bodoc.
Firma asociată Webuild SPA – Tancrad SRL se ocupă de realizarea lucrării pe o lungime de 37,40 km. Aceasta va include peste 12 km de poduri, pasaje și viaducte, precum și peste 25 km de lucrări de consolidare, 2 noduri rutiere și un ecoduct.
Contractul are o durată totală de 57 de luni, din care 12 luni sunt alocate pentru proiectare și 45 de luni pentru execuție.
Valoarea totală a contractului este de 5,323 miliarde lei, la care se adaugă TVA, iar finanțarea provine din Programul Transport. Termenul de finalizare a lucrării este stabilit pentru anul 2028.