Ritmul lucrărilor la A0 s-a îmbunătățit Semnificativ
Ionel Irinel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, a efectuat o verificare neanunțată pe șantierul Autostrăzii A0 (Autostrada Bucureștiului). Astfel, a constatat că ritmul lucrărilor s-a îmbunătățit semnificativ. Există, așadar, posibilitatea ca în această toamnă să fie finalizat și dat în folosință Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului, chiar la intersecția cu A2 (Autostrada București-Constanța).
„Am venit, din nou, intr-o verificare neanunțată pe șantierul Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului #A0, la intersecția cu Autostrada București – Constanța #A2.
Chiar dacă lucrările au evoluat favorabil de la ultima vizită, ritmul poate fi îmbunătățit simțitor, în așa fel încât să se finalizeze cât mai rapid lucrarea și să putem da în trafic acest nod rutier și tronsonul până la DN4.
Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului – A0 Sud are o lungime de 16,9 km, cuprins între localitățile #Cernica și #Jilava, județul Ilfov”, a transmis acesta pe Facebook.
Un alt tronson din A0 va fi inaugurat luna aceasta
Ionel Irinel Scrioșteanu a comunicat că a demarat etapa de prerecepție pentru viitorul tronson al autostrăzii care urmează să fie deschis traficului.
”Sunt pe șantierul Lotului 1 SUD al Autostrăzii Bucureștiului #Ao, între DN5 Jilava și DN4 Popești-Leordeni, pentru care a început etapa de prerecepție necesară dării în trafic.
În funcție de finalizarea ultimelor lucrări, a etapelor de prerecepție și de recepție, dar și a ultimelor verificări necesare, vom da în trafic acest tronson de autostradă în această lună, cuprins între DN5 și DN4.
Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului – A0 Sud are o lungime de 16,9 km, cuprinsă între localitățile”, a mai arătat acesta.
S-a semnat acordul de mediu pentru proiectul Autostrăzii Timișoara-Moravița
Amintim că recent, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș a dat undă verde emiterii acordului de mediu pentru proiectul Autostrăzii Timișoara-Moravița. Această autostradă se întinde pe o distanță de 73 de kilometri. De asemenea, include un punct de trecere a frontierei cu Republica Serbia.
În cadrul ședinței Comitetului de Analiză Tehnică din data de 7 martie 2024, a fost semnat acordul de mediu pentru proiectul Autostrăzii Timișoara-Moravița.
Potrivit planului, traseul autostrăzii A9, care va conecta Timișoara cu Moravița (granița cu Serbia), se desprinde din autostrada A1 în zona Remetea Mare, continuând în paralel cu centura Timișoarei Sud până în zona Giroc. În această zonă, va fi construit un drum de legătură cu centura existentă. De acolo, traseul se îndreaptă spre sud, urmând ruta Jebel – Opatiţa – Stamora Germană – Moraviţa, până la granița cu Serbia.
Traseul are o lungime totală de 73 de kilometri și include și punctul de trecere a frontierei cu Republica Serbia.
Conform Agenției pentru Protecția Mediului Timiș, principalele lucrări prevăzute în cadrul proiectului sunt următoarele:
- lucrări de infrastructură şi suprastructură, terasamente (lucrări de săpătură, umplutură etc.);
- lucrări de consolidare a terasamentelor (lucrările de consolidare a taluzurilor de rambleu, a terenurilor slabe de
- fundare și drenarea apelor subterane);
- lucrări hidrotehnice;
- lucrări de artă (construcția podurilor şi pasajelor, podețelor etc.);
- lucrări de construcţie a nodurilor rutiere în zonele intersectate sau ramificare cu alte căi de comunicaţie;
- lucrări de siguranţa circulaţiei;
- lucrări de colectare şi evacuare a apelor;
- lucrări de mediu (ex.: panouri fonoabsorbante, împrejmuire, subtraversări pentru faună etc.);
- lucrări de realizare a dotărilor specifice infrastructurii rutiere – parcări, spaţii de servicii, centru de întreţinere şi
- coordonare (CIC), punct de trecere a frontierei. lucrări de mutări şi protejare a instalațiilor.
Mai multe puteți citi aici.