Autostrada cea mai așteptată din România. Când vom putea circula pe ea? Proiectul Autostrăzii Ploiești – Buzău progresează rapid, cu șase poduri deja asfaltate. Inaugurarea este așteptată în curând.
Lucrările la lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău au avansat semnificativ. Secretarul de stat în transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat pe 19 septembrie finalizarea asfaltării pe șase din cele 18 poduri. Inaugurarea este planificată în curând.
Progresul lucrărilor la lotul 2: Mizil – Pietroasele al Autostrăzii Moldova #A7 (Ploiești-Buzău)
„Pe șantierul Lotului 2: Mizil – Pietroasele al Autostrăzii Moldova #A7 (Ploiești-Buzău), se execută lucrări atât la traseul autostrăzii, cât și la structuri,” a declarat Scrioșteanu.
Pe tronsonul dintre km 21 și km 33+750, au fost instalate parapete laterale tip H1 pe 12,6 km. Montarea parapetului central va începe în curând, iar panourile fonoabsorbante urmează să fie instalate.
Stratul final de uzură a fost turnat pe 6 km din partea dreaptă și pe două bretele aferente nodului rutier Mizil. Restul tronsonului dispune de toate straturile de asfalt, cu excepția celui de uzură. Portalurile au fost montate, iar montarea indicatoarelor rutiere va începe în curând.
Detalii despre tronsonul dintre km 33+750 și km 47+800
Pe tronsonul dintre km 33+750 și km 47+800, stratul de uzură a fost aplicat pe 11 km. Pe o lungime de 3 km, au fost instalate parapete metalice pe ambele părți, iar pe alți 3 km doar pe o parte. Panourile fonoabsorbante au fost montate pe 3,3 km pe ambele margini ale drumului.
Lucrări executate pe tronsonul între km 21 și km 33+750:
- Montarea parapetului marginal tip H1 pe 12,6 km;
- Începerea montării panourilor fonoabsorbante;
- Strat de uzură turnat pe 6 km și pe 2 bretele aferente nodului rutier Mizil;
- Portalurile au fost instalate, iar montarea indicatoarelor rutiere va începe în curând.
Lucrări executate pe tronsonul între km 33+750 și km 47+800:
- Strat de uzură turnat pe 11 km;
- Parapete metalice montate pe 3 km pe ambele părți și pe încă 3 km pe o parte;
- Panourile fonoabsorbante montate pe 3,3 km;
- Lucrările de realizare a casiurilor pe taluz și rigolele de acostament sunt în curs de finalizare;
- Lucrările la infrastructura ITS sunt complet finalizate;
- Montarea stâlpilor de iluminat este aproape finalizată;
- Încep lucrările de înierbire a taluzului.
În plus, lucrările de consolidare a taluzului sunt aproape finalizate, iar șanțurile betonate sunt deja terminate. Lucrările de infrastructură pentru sistemul ITS sunt finalizate, iar montarea stâlpilor de iluminat pe întreg tronsonul se apropie de final. De asemenea, lucrările de plantare a ierbii pe taluz vor începe și ele în curând.
Stadiul podurilor și pasajelor
În cadrul lotului 2 al A7 Ploiești – Buzău, trei pasaje sunt pregătite pentru montarea tablierului metalic. Un pod are deja tablierul montat, iar lucrările la armarea și betonarea suprastructurii sunt în curs. Cele șase poduri au asfalt turnat, iar restul structurilor sunt în fază finală de execuție.
Detalii despre structuri:
- 3 pasaje peste autostradă sunt pregătite pentru montarea tablierului metalic;
- 1 pod are tablierul metalic montat, lucrările continuă la armare și betonare;
- 6 poduri au asfaltul turnat;
- Restul structurilor sunt în faze finale de realizare;
- Toate cele 29 de podețe sunt finalizate;
- Lucrări în derulare la cele 2 spații de servicii (tip S1).
Perspective de finalizare
„Lotul 2: Mizil – Pietroasele este un obiectiv foarte important, pe care vrem să îl dăm în trafic anul acesta, împreună cu Lotul 1: Dumbrava – Mizil,” a concluzionat Scrioșteanu. Proiectul este realizat prin asocierea româno-bulgară Coni – Trace, în timp ce lotul 1 este realizat de asocierea Pizzarotti – Retter.
Autoritățile intenționează să deschidă în 2024 și tronsonul A7 Buzău – Focșani, construit de UMB.
Declarațiile oficiale
Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat că la finalul lunii octombrie, începutul lunii noiembrie, vor fi date în circulație lotul 1, fără podul de la Buzău, lotul 2 și lotul 4. Lotul 3 va fi finalizat în decembrie.
„La finalul lunii octombrie, începutul lunii noiembrie, vor fi date în circulație lotul 1, fără podul de la Buzău, lotul 2 și lotul 4. Lotul 3 va fi finalizat aproximativ în luna decembrie. Iar podul de la Buzău se va finaliza tot în decembrie. Așa că, în luna decembrie, se va putea circula pe cele 4 loturi.”
Premierul Marcel Ciolacu a declarat că acest proiect este „cea mai mare realizare după Revoluție,” evidențiind progresul semnificativ în dezvoltarea infrastructurii.
„Am venit cu domnul ministru şi cu domnul Simonis să arătăm că sunt autostrăzi şi în Moldova, nu numai la Timişoara şi la Timiş, şi am venit de la Vadu Paşii pe autostradă, am condus personal până la Focşani. Din punctul meu de vedere, e cea mai mare realizare după Revoluţie, e un moment de mândrie pentru toţi românii, faptul că am reuşit după 35 de ani să începem să terminăm porţiuni din Autostrada Moldovei.”
Lucrări avansate și pe Autostrada Sibiu-Pitești
Referitor la Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, Cristian Pistol a anunțat că lucrările au avansat foarte mult. Trasarea marcajelor rutiere au început pe primii 16 km din cei 30,35 km ai Secțiunii 5 (Pitești-Curtea de Argeș). Potrivit lui, pentru restul de aproximativ 14 km, traficul ar urma să fie permis anul viitor, conform termenului contractual.
@cristianocpistolAutostrada Sibiu-Pitești (A1): a început trasarea marcajelor rutiere pe primii 16 km din cei 30,35 km ai Secțiunii 5 (Pitești-Curtea de Argeș)! Constructorul a dat, din nou, asigurări că pe acest sector de 16 km circulația va fi deschisă până la sfârșitul anului. Pe ceilalți aproximativ 14 km ai Secțiunii 5 se va putea circula anul viitor, conform termenului contractual.♬ original sound – Cristian Pistol
Secțiunea 5 a Autostrăzii A1 are o lungime totală de 30,35 km, cu termenul contractual pentru finalizare stabilit pentru 2025.
Deschiderea parțială a traficului ar putea reduce semnificativ timpul de deplasare între Pitești și Curtea de Argeș.
În martie, ministrul Sorin Grindeanu a anunțat un progres fizic de 63,5% pe tronsonul Curtea de Argeș – Pitești.