Se construiește o autostradă care va traversa Carpații și va lega Vestul de Estul Europei. Este vorba despre Autostrada Sibiu-Pitești, pe care directorul CNAIR o numește cel mai important și complex proiect actual al țării.

Tronsoane din această autostradă vor fi date pe rând în circulație

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a explicat că tronsoane din această autostradă vor fi date pe rând în circulație. Tar termenele de finalizare sunt cuprinse în următorii 4 ani, urmând ca în 2028 să traversăm Carpații.

„Construcția acestei autostrăzi este extrem de importantă, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu – Pitești este deosebit de relevantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a teritoriului național.

De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați. Acest obiectiv al României și al Uniunii Europene este așteptat de mai bine de trei decenii de către români. La momentul finalizării, autostrada Sibiu-Pitești va avea 122,11 km și va completa coridorul 4 Pan European pe A1”, a explicat Cristian Pistol.

În momentul de față, se lucrează la cele două tuneluri Daniela și Alina, care vor străpunge Carpații. Ultimul tronson al acestei autostrăzi va fi dat în circulație cel mai târziu în anul 2028.

Tunel autostradă pe secțiunea Tigveni-Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu Pitești
Tunel autostradă pe secțiunea Tigveni-Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu Pitești/SURSĂ FOTO: captură ecran Facebook/Irinel Ionel Scriosteanu

Primii 13,17 km ai acestei autostrăzi au fost deschiși circulației în decembrie 2022

Amintim că primii 13,17 km ai acestei autostrăzi, între Sibiu și Boița au fost deschiși circulației în decembrie 2022. Secțiunea 2, Boița – Cornetu (31,33 km) este în etapa finală de Proiectare.

Totodată, anul acesta va începe construcția primilor kilometri ai acestei secțiuni care are termen contractual de finalizare anul 2028.

Aceeași situație este și în derularea contractului pentru construcția secțiunii 3, Cornetu – Tigveni (37,40 km)

Secțiunea 4 este în plin șantier

Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș, (9,86 km.) este în plin șantier. Stadiul fizic a ajuns la 25,5%. Amintim că termenul contractual de finalizare este anul 2027.

Aici au început forajele pentru construcția celebrului tunel Momaia în lungime de 1,35 km. Acest tunel este compus din două galerii în lungime totală de 2,7 km, potrivit informațiilor oferite de directorul CNAIR.

Săpăturile la tunel au ajuns la 415 m în galeria dreaptă și la 285 m în galeria stângă. Din cele două galerii au fost excavate peste 110.000 mc.

Forarea piloților a ajuns la un stadiu de 77%. Pentru terasamente au fost săpați peste 320.000 mc.

În baza de producție au fost realizate primele 2 grinzi, urmând să înceapă și execuția de predale și alte elemente prefabricate necesare acestui proiect.

Lucrările pe secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km), au ajuns la un stadiu fizic de 63 % și chiar dacă termenul contractual de finalizare a lucrărilor este 2025, sper ca la finalul acestui an să fie posibilă deschiderea circulației și pe primii km de autostrada ai acestei secțiuni.

Valoarea totală a acestei investiții este de 13,57 miliarde lei fără TVA.”, a mai explicat Cristian Pistol.