Se va construi Lotul 1 al A0 Nord

Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat luni că a fost emisă Autorizația de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord. Acest lot reprezintă ultimul segment al autostrăzii pentru care nu erau începute lucrările și completează astfel Coridorul de Transport Pan-european nr. IV, care leagă Constanța de Nădlac.

Într-o postare pe Facebook, acesta a informat că au fost autorizate lucrări de drum și de artă:

1) pod pe autostradă peste râul Dâmboviţa (km 2+999)

2) pod pe autostradă peste râul Bâldana (km 4+024)

3) pasaj pe autostradă peste CF101 Bucureşti – Piteşti şi DN7 (km 8+724), în lungime de 733 metri

4) pod/pasaj pe autostradă peste râul Colentina, CF 300 Bucureşti – Ploieşti, CF Mogoşoaia – Buftea, în lungime de 650 metri.

De asemenea, a precizat Irinel Ionel Scrioșteanu, au fost autorizate lucrări pentru scurgerea apelor, consolidări, noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A, precum și lucrări pentru intersecții și restabilirea drumurilor existente. În plus, s-au inclus și lucrări de siguranță a circulației, relocarea rețelelor de utilități și instalarea iluminatului rutier.

Durata estimată pentru desfășurarea lucrărilor este de 22 de luni

Potrivit secretarului de stat, durata estimată pentru execuția lucrărilor este de 22 de luni, începând de la data ordinului de începere. Săptămâna viitoare, toți responsabilii vor fi convocați la fața locului pentru a demara lucrările cât mai repede posibil, a mai precizat el.

Aşadar, dacă lucrările ar începe de luna aceasta, termenul maxim estimat de finalizare a lucrărilor ar fi august 2026.

Acest lot are o lungime de 17,5 km și se află între Autostrada București – Pitești A1 și DN1. Amplasamentul lucrărilor se situează pe teritoriul județului Ilfov, în localitățile Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia și Corbeanca, precum și pe teritoriul județului Giurgiu, în localitățile Joița și Săbăreni.

Implementarea acestui proiect se desfășoară în colaborare cu Consiliul Județean Ilfov, sub conducerea președintelui Hubert Thuma, și cu sprijinul autorităților publice locale, a conchis Scrioșteanu.

S-a dat ultimul aviz pentru A8

Amintim că tot luna aceasta, Ionel Scrioșteanu a anunțat că indicatorii tehnico-economici pentru segmentul Târgu Neamț – Iași – Ungheni al Autostrăzii Unirii (A8) au fost aprobați de Consiliul Interministerial convocat de Ministerul Dezvoltării. Acesta era ultimul aviz necesar pentru A8.

În județul Iași, acest tronson se va desfășura pe o lungime de 93,2 km, având un buget estimat de 26,39 miliarde lei, fără a include taxa pe valoarea adăugată, conform informațiilor publicate de economedia.ro.

„Ultimul aviz pentru A8. Astăzi au fost avizați în ședința Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației indicatorii tehnico-economici necesari construirii Autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni A8. Următorul pas constă în elaborarea și aprobarea proiectului de Hotărâre de Guvern în ședința Guvernului României și, ulterior, demararea procedurii de licitație”, a anunțat el atunci.

Mai multe puteți citi aici.