"Printre obiectivele specifice ale proiectului, astfel concepute încât să asigure maximizarea contribuţiei proiectului la atingerea obiectivelor programului de guvernare, se numără reducerea numărului de accidente că urmare a implementării proiectului, având că rezultat direct decongestionarea unei rute aglomerate (DN 1) şi punerea la dispoziţia participanţilor la trafic a unei rute alternative mai sigure (autostrada Comarnic-Braşov), ce conduce la salvarea a 10 vieţi omeneşti într-un an, conform analizei cost-beneficiu realizate pentru acest proiect", se arată în documentul citat.

Un alt obiectiv îl reprezintă reducerea duratei călătoriei (şi generarea de economii în ceea ce priveşte costurile legate de timpul de deplasare) pentru traficul de pasageri şi de mărfuri ce tranzitează zona vizată de proiect, prin furnizarea unei alternative de drum care permite o creştere a vitezei, rezultând astfel economii de timpestimate la aproape 80.000 ore pe zi pentru utilizatori.

"Cu titlu de exemplu, în ceea ce priveşte sectorul Comarnic-Predeal, unul dintre sectoarele de drum cele mai aglomerate pe ruta Bucureşti-Braşov, în lipsa autostrăzii, estimările arată că la nivelul anului 2020 un vehicul ar parcurge respectivul sector de drum în aproximativ 120 de minute, în timp ce tronsonul de autostrada s-ar parcurge în aproximativ 12 minute, deci o reducere de până la 10 ori a timpului de călătorie", menţionează documentul CNADNR.

Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului transporturilor Ioan Rus ca pe pagina de internet a CNADNR să fie publicate toate detaliile care pot fi făcute publice cu privire la contractul de concesiune Comarnic-Brașov (preț, cost/km, durata lucrărilor etc), iar până pe 15 februarie să fie luată o decizie în ceea ce privește continuarea lucrărilor cu companiile desemnate câștigătoare Vinci-Strabag-Aktor.

"Până pe 15 februarie, trebuie să spunem companiilor care au câştigat prima fază a procedurii "semnăm" sau "nu semnăm", pentru că nu mai putem să stăm, am întâziat opt luni", a spus premierul.

Procesul de contractare al partenerului (constructorului) pentru Autostrada Comarnic-Braşov trenează de mai bine de un an, primul anunț de licitație fiind lansat încă din 2012.