Sorin Grindeanu despre autostrada Comarnic-Brașov

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a oferit luni detalii actualizate despre stadiul proiectului autostrăzii Comarnic-Brașov, subliniind complexitatea și costurile semnificative asociate acestei investiții.

În cadrul unei conferințe de presă, ministrul a evidențiat că proiectul este estimat la aproximativ 4 miliarde de euro, o sumă considerabilă pentru infrastructura rutieră din România.

Costurile rămân ridicate

Grindeanu a explicat că, deși s-au depus eforturi pentru a reduce costurile, valoarea rămâne ridicată datorită lungimii traseului de 160 de kilometri și a dificultăților tehnice implicate de terenul montan. El a menționat că speră ca studiul de fezabilitate să fie finalizat în 2025, ceea ce ar permite lansarea licitației pentru proiectare și execuție în anul următor.

„E o autostradă care costă foarte mult, costă în jur de vreo 4 miliarde. Am încercat, am ajuns mai jos un pic, fiindcă pe 160 de kilometri de autostradă să plătești vreo 4 miliarde de euro e un pic cam mult.

Eu sper să se termine studiul de fezabilitate la această autostradă în 2025 și să se intre în zona de execuție, în licitație, bineînțeles, proiectare și execuție în anul viitor”, declară Sorin Grindeanu.

Ministrul a subliniat că nu poate specula asupra ofertelor care vor fi depuse de constructori, evidențiind că ar fi prematur să avanseze cifre înainte de finalizarea procedurilor de licitație.

Nu trebuie înaintate termene nerealiste

Referindu-se la programul de guvernare al Partidului Social Democrat (PSD), Sorin Grindeanu a accentuat importanța stabilirii unor obiective care reflectă realitatea și posibilitățile actuale. El a afirmat că, chiar dacă lucrările ar începe imediat, ar fi aproape imposibil ca autostrada să fie finalizată până în 2028, datorită complexității proiectului.

„Cine trece altceva, minte. Dacă vreți să trecem lucruri care nu țin de realitate și să trecem să vorbim chestiuni care dau bine pe hârtie, dar în realitate nu se pot întâmpla, se poate face lucrul ăsta.

Eu refuz să fac treaba asta, pentru că ar însemna să minți”, spune Grindeanu

Ministrul a reiterat angajamentul de a demara cât mai curând posibil faza de execuție, dar a insistat că acest lucru trebuie făcut în conformitate cu procedurile și termenele realiste.

masini trafic autostrada soferi
SURSA FOTO: Dreamstime

Soluții temporare pentru decongestionarea traficului

Până la finalizarea autostrăzii, Sorin Grindeanu a anunțat că se lucrează intens la proiecte menite să îmbunătățească traficul pe Valea Prahovei. În acest sens, centurile ocolitoare pentru localitățile Comarnic, Bușteni și Azuga sunt în faza de execuție.

Aceste variante ocolitoare vor permite devierea traficului de tranzit în afara zonelor urbane aglomerate, reducând semnificativ timpii de deplasare și poluarea.

„De asemenea, e în fază de execuție, așa cum bine știți, centura la Comarnic, centura la Bușteni și Azuga, care, odată cu realizarea acestor două variante ocolitoare, o mare problemă de trafic va fi rezolvată”, spune ministrul Transporturilor.

Ministrul și-a exprimat optimismul că aceste măsuri vor aduce îmbunătățiri notabile în fluidizarea traficului:

„E un pic mai bine, sau va fi un pic mai bine pe Valea Prahovei”, a punctat ministrul.

În ceea ce privește eventualele oferte din partea constructorilor, Grindeanu a subliniat că nu poate oferi detalii înainte de derularea procedurilor de licitație.

„Nu pot să vă spun, dinainte, cu ce oferte vor veni cei care vor să construiască. V-aș minți dacă v-aș spune așa ceva”, a explicat Sorin Grindeanu.