Chinezii vor să construiască şoseaua de centură a Zalăului, un proiect lăsat de izbelişte în ultimii ani. Lucrările au început în 2008 şi s-au blocat după doi ani, odată cu finalizarea primului tronson. Până acum a fost depusă doar o singură ofertă pentru construcţia celui de-al doilea tronson al şoselei ocolitoare a oraşului. Cele două variante ocolitoare fac parte din coridoare de infrastructură mai ample şi sunt proiectate la nivel de autostradă.
Sorin Scarlat, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a precizat că oferta a fost depusă de către un consorţiu format din două firme: Sinohydro din China şi Good Prod SRL din Zalău. „M-aş fi aşteptat să avem trei-patru ofertanţi, pentru că atunci, CNAIR ar fi putut, respectând condiţiilor legale, să aleagă. Din păcate nu este în această situaţie, dar din fericire avem un ofertant”, a afirmat, la rândul său, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Lucian Bode, citat de „Adevărul„.
În perioada următoare va fi analizată garanţia de participare, urmată de evaluarea documentului unic de achiziţie europeană, verificarea şi analiza ofertei tehnice şi evaluarea financiară a ofertantului, după care va fi semnat contractul. „În termen de 15 zile de la semnarea contractului, ofertantul trebuie să depună garanţia de bună execuţie, după care se emite ordinul de începere pentru realizarea proiectului tehnic, iar apoi ordinul de începere a lucrărilor de construcţii, acestea din urmă derulându-se pe parcursul a 24 de luni”, a explicat directorul CNAIR.
Scarlat a mai spus că societatea din China nu este la prima participare la procedurile de achiziţie deschise de către CNAIR, având deja semnat un contract de întreţinere multianuală cu Regionala de Drumuri şi Poduri Iaşi. În ceea ce priveşte firma din România, aceasta a câştigat contractul pentru realizarea a 10 parcări pe Autostrada Bucureşti-Ploieşti şi asigură întreţinere multianuală a drumurilor în zona Maramureş.