Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a postat pe pagina sa de Facebook un nou mesaj cu privire la autostrada Făgăraș-Brașov. El spune că licitația pentru această autostradă este una nouă.
Autostrada Făgăraș-Brașov a primit patru oferte de proiectare. Licitația este diferită de restul
Autostrada Făgăraș-Brașov va avea o lungime de 48 de kilometri. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, informează că joi au fost depuse 4 noi proiecte pentru proiectarea autostrăzii.
„Încă un pas pentru a circula civilizat între Braşov şi Făgăraş: astăzi au fost depuse 4 oferte pentru documentaţia tehnică a viitoarei autostrăzi”, a anunţat Cătălin Drulă, joi, într-o postare pe Facebook.
Licitația este pe un nou model
Ministrul a mai spus că proiectul a ”fost ținut la sertar” pentru o perioadă lungp de timp. Cătălin Drulă a mai spus că licitația este una pe model nou și a explicat ce înseamnă asta.
„Ani de zile a fost ţinut la sertar acest proiect, iar momentul de azi marchează un progres important. Licitaţia este una «pe model nou», în care CNAIR primeşte la final întreaga documentaţie tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitaţia pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute şi fără surprize în teren”, a explicat ministrul Transporturilor.
Autostrada Făgăraș-Brașov, prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitație
Ministrul Transporturilor a mai precizat că acestă autostradă este prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitație. Reforma vine cu avantaje precum termene realiste pentru realizarea activităţilor, corelarea obiectivelor naţionale şi europene cu cele locale prin implicarea autorităţilor locale ca stakeholderi în proiect, uniformizarea documentaţiei tehnice, dar şi a celei contractuale, plăţi intermediare definite corect şi corelate cu graficul de realizare a proiectului.
„Nu voi obosi să spun: pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil. Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială”, a punctat Drulă.
Sursă foto: Dreamstime