Apare o nouă autostradă în România
Guvernul a aprobat, joi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul de investiții denumit „Varianta de ocolire Gura Humorului”, situată în județul Suceava, care va fi dezvoltată ca autostradă, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Potrivit ministrului PSD, investiția, finanțată prin Programul Transnațional (PT), se estimează a fi la o valoare totală de 2,31 miliarde de lei, TVA inclus.
Sorin Grindeanu a comunicat că finanțarea pentru construirea primei secțiuni de pe traseul Autostrăzii Nordului (A14) este asigurată.
El a menționat că în ședința de Guvern de astăzi s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Varianta de ocolire Gura Humorului, județul Suceava, care va fi realizată ca autostradă.
„Construirea primei secţiuni de pe traseul Autostrăzii Nordului (A14) are finanţare asigurată! Am aprobat astăzi, în şedinţa de Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru Varianta de ocolire Gura Humorului (judeţul Suceava), care va fi construită la profil de autostradă.
Valoarea totală estimată a investiţiei, finanţată prin PT se ridică la 2,31 miliarde de lei (inclusiv TVA)”, a scris Sorin Grindeanu, joi pe Facebook.
Ruta ocolitoare are o lungime de 10,14 kilometri
Ea va face parte din proiectul drumului de mare viteză Baia Mare-Suceava și va facilita legătura între segmentele Bistrița-Vatra Dornei și Vatra Dornei-Suceava.
„Varianta Ocolitoare Gura Humorului va fi construită în baza unui parteneriat încheiat între CNAIR şi Consiliul Judeţean Suceava”, a conchis Grindeanu.
Cel mai lung viaduct din România
Conform documentației tehnice, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D va avea cel mai lung viaduct din România. Acesta va avea o lungime de peste 5 kilometri (5.076 metri).
Centura care va încadra orașul Gura Humorului se întinde pe o lungime totală de 10 kilometri.
Ea va fi integrată în traseul Autostrăzii Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava.
Drumul de mare viteză are o lungime totală de 335 de kilometri.
Suma pentru Lotul 1 (Baia Mare – Dej) se ridică la 12,74 milioane de lei (fără TVA).
Contractul pentru Lotul 2 (Dej – Bistrița) valorează 8,37 milioane de lei (fără TVA).
Pe data de 25 octombrie 2022, Sorin Grindeanu a comunicat că studiile de fezabilitate pentru cele două loturi au fost semnate.
La început, planul prevedea ca autostrada să se îndrepte către Ungaria, pornind din Satu Mare, prin punctul de frontieră Petea.
Termenul final pentru toată construcția a fost stabilit pentru anul 2026.