Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), a prezentat recent stadiul lucrărilor la Lotul 3 de pe A0 Sud, dar și la Lotul 3 din A0 Nord, explicând dificultățile și deciziile importante privind contractele de execuție.
Ionel Scrioșteanu: Lucrările la Lotul 3 A0 Sud înaintează lent
Lotul 3 A0 Sud este construit de compania greacă Aktor și cuprinde o porțiune de 18 kilometri între Bragadiru și Joița. Scrioșteanu a subliniat că, deși segmentul este în construcție, ritmul de lucru este lent, iar șansele ca acesta să fie dat în trafic până în decembrie sunt mici.
Autoritățile au aplicat penalități și au emis certificate negative pentru constructor, dar rezilierea contractului este văzută ca o opțiune riscantă.
„Dacă lucrau cum au lucrat în ultima lună și astă-vară, acum aveam dare în trafic chiar luna asta, în noiembrie. Întotdeauna am spus că se poate finaliza până în luna decembrie, dar nu cu mobilizarea pe care o aveau.
Și întotdeauna de le-am aplicat penalități, le-am dat certificate negative, dar am tot fost întrebat de ce n-am reziliat”, a explicat Scrioșteanu, potrivit Gândul.
Decizia de a nu rezilia contractul cu Aktor vine pe fondul experiențelor anterioare, în care rezilierile au dus la procese îndelungate și întârzieri majore. Ionel Scrioșteanu a menționat că rezilierile anterioare pentru proiecte similare au favorizat deseori constructorii, din cauza documentațiilor tehnice slabe.
Care este situația la Lotul 3 A0 Nord
La Lotul 3 din A0 Nord, constructorul China Civil Engineering Construction Corporation lucrează la un segment de 2 kilometri care va conecta DN2 cu DN1, oferind acces temporar până la construirea nodului rutier complet.
Lucrările includ așternerea primului strat de asfalt și pregătirea unei descărcări provizorii printr-o bretea cu dublu sens și un sens giratoriu sub pasajul DN2. Acest giratoriu va funcționa ca punct de întoarcere pentru zona economică dintre Centura Capitalei și localitatea Afumați, care s-a dezvoltat semnificativ.
Acest giratoriu chiar și după deschiderea nodului rutier, va deservi zona economică din proximitatea Centurii și localitatea Afumați, care nu are alte puncte de întoarcere și riscă să fie afectată de trafic intens, a mai precizat Ionel Scriosteanu.
Pe Lotul 2 din A0 Nord, asocierea de firme românești SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL a finalizat lucrările pe segmentul de 10 kilometri între A3 și DN1 cu 7 luni înainte de termenul contractual.
Acest segment are o valoare de 831,92 milioane de lei, finanțată prin Programul Transport.