Ultima bucata din autostrada maghiara M7, mai exact portiunea dintre Zalakomar si Nagykanizsa a fost finalizata. Astfel, plecand din Budapesta, se poate face legatura directa cu vama ungaro-croata, iar apoi spre mare. Cei 16 kilometri noi au patru benzi pe sens, incluzand si podul Zrinyi. La punctul de trecere a frontierei Letenye – Gorican, lucrarile inca mai continua, dar numai pe partea croata. Acolo, compania Hidroelektra Niskogradnja d.d. a promis ca va finaliza totul pana in octombrie. Costurile punctului de trecere a frontierei costa opt milioane de euro si vor fi platiti de statele ungar si croat in mod egal. Astfel, daca in prezent se poate circula practic fara oprire de la Budapesta pana la granita, din octombrie se va putea merge de la Budapesta pana la Marea Adriatica, drumul continuand in Croatia pe autostrada A4 pana la Zagreb, iar de acolo se continua pe A1, pana cand in dreptul localitatii Hrsina, cand drumul se bifurca: A6 merge spre Rijeka (in zona fiind statiunea Opatija), iar A1 continua spre Dalmatia (Zadar, Split iar mai la sud, unde a a ajuns autostrada este Dubrovnik).

In Ungaria, din autostrada M7, in zona Letenye se mai face o bifurcatie pentru cei care vor sa mearga spre Slovenia. Bucata aceea de autostrada este M70 si continua pe traseul Letenye – Tomiszenmikloz, dupa care se continua in Slovenia pe traseul Pince-Lendava-Beltinci spre autostrada slovena A5. Atentie insa la faptul ca, pana la finele anului nu este nici o benzinarie functionala pe M7/M70 de la Siofok, pana la granita cu Croatia, respectiv Slovenia.

Autostrada numerotata acum M7 este cea mai veche din Ungaria, prima ei jumatate fiind construita acum 42 de ani. Ca si in cazul Romaniei, lucrarile au stagnat mult timp si au fost reluate abia in ultimii ani. Ce-i drept, ritmul de construire a autostrazilor din Ungaria este mult mai rapid decat al nostru.

Sursa: Budapest Sun (Ungaria)