Anul 2024 se încheie cu o veste excelentă pentru Moldova: finalizarea și darea în folosință a unui nou segment din Autostrada Ploiești – Buzău. Lotul Dumbrava – Mizil, un tronson crucial din Autostrada Moldovei, a fost realizat de antreprenorul român Retter Project Management. După eforturi susținute și mobilizare exemplar pe șantier, acest proiect de infrastructură mare va fi deschis circulației înainte de sărbătorile de Crăciun.

Finalizarea Lotului Dumbrava – Mizil din Autostrada Moldovei

Un Efort Susținut al Retter Project Management Anul 2024 se încheie cu o realizare notabilă pentru infrastructura de autostrăzi din România.

Lotul Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău, un tronson de 21 de kilometri, este aproape de a fi deschis în mod oficial.

Antreprenorul Retter Project Management a reușit să finalizeze lucrările într-o perioadă de 20 de luni, grație unei mobilizări exemplare și unui parteneriat eficient cu Impresa Pizzarotti & SPA.

Antreprenorul român Retter a demonstrat o mobilizare eficientă pe șantier, fiind pregătit să deschidă tronsonul de 21 km al lotului Dumbrava – Mizil cel mai probabil vineri, 20 decembrie, conform surselor noastre.

În aceste zile, Retter a inaugurat deja două structuri esențiale pentru locuitorii din zonă. Este vorba de pasajul 10 (DN1D) și pasajul 12 (DJ101F), fiecare având o lungime de 140 metri, care sunt acum deschise pentru trafic.

Acestea vor facilita traficul local, ușurând accesul și reducând congestionările. Deschiderea acestor structuri cu câteva zile înainte de inaugurarea întregului tronson subliniază eficiența și pregătirea echipelor de pe șantier.

Provocările și soluțiile antreprenorului

Retter Retter Project Management a întâmpinat și depășit numeroase provocări pentru a asigura finalizarea la termen a acestui proiect.

Lucrările nocturne, protejarea betonului cu tunuri cu aer cald și utilizarea tehnologiilor moderne de construcție au fost esențiale pentru a face față condițiilor de iarnă și pentru a respecta termenul limită de finalizare. Aceste măsuri au permis finalizarea lucrărilor pe lotul Dumbrava – Mizil înainte de Crăciun.

Constructorul a așternut stratul de uzură pe structura 3 (pod peste calea ferată) și structura 9 (pod peste râul Cricov), finalizând betonarea grinzilor și montarea panourilor fono-absorbante. De asemenea, s-a efectuat și ultima betonare la suprastructura 9, lucrări care au avut loc pe timp de noapte.

Pentru a asigura desfășurarea corectă a acțiunii, betonul a fost protejat și încălzit cu tunuri cu aer cald. „Cu măsurile de protecție pentru perioada rece, tehnologiile prevăzute în etapa de proiectare, și o organizare adecvată a resurselor umane, am reușit să finalizăm lucrările și să deschidem tronsonul înainte de Sărbători“, au menționat reprezentanții Retter. Totul a fost realizat cu scopul de a asigura darea în trafic a întregului tronson.

Tehnologii moderne utilizate în realizarea proiectului

Proiectul Dumbrava – Mizil a fost realizat folosind un sistem modular VTR® pentru construcția structurilor de pe acest lot. Acest sistem german, dezvoltat de partenerii RETTER – SSF, a fost aplicat cu succes și în alte proiecte de infrastructură mare din România.

retter
SURSA FOTO: Facebook, Retter

Retter a deschis circulația pe două structuri importante, 10 (DN1D) și 12 (DJ101F), fiecare având o lungime de 140 metri, pentru a sprijini localnicii care așteptau acest lot de autostradă. Conform surselor noastre, lotul 1 Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău va fi inaugurat vineri, 20 decembrie.

Deși era prevăzut ca și lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău să fie deschis în același timp, acest lucru nu se va întâmpla. Potrivit informațiilor noastre, CNAIR va inaugura doar lotul 1, iar antreprenorul va amenaja un sens giratoriu la capătul tronsonului pentru a facilita descărcarea traficului de pe autostradă.

Lotul Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău a implicat și lucrări complexe, pentru care antreprenorul român Retter a fost foarte eficient. Din cele 15 structuri la care a lucrat, două au avut o complexitate tehnică ridicată: un pasaj superior de 550 metri peste DJ101F și CF804, și un pod peste A3 cu o lungime de 370 metri.

Inovația tehnică și complexitatea structurilor

Cele 15 structuri ale lotului Dumbrava – Mizil au însumat un total de 501 grinzi, dintre care:

  • 478 grinzi de beton prefabricate și precomprimate, cu diverse lungimi, simplu rezemate și continuizate cu placa monolit.
  • 69 grinzi metalice, parte din structuri mixte oțel-beton, cu lungimi cuprinse între 42 și 48 metri, utilizând un total de peste 5.000 de tone de oțel.

Structura metalică a celui mai mare pod de pe lotul 1, care traversează atât drumul județean 101F, cât și calea ferată, măsoară impresionant 550 de metri în lungime și 42,4 metri în lățime. Aceasta a reprezentat o lucrare amplă și dificilă, o provocare tehnică pentru constructorul Retter. Structurile realizate, cum ar fi podurile peste Cricovul Sărat (grinzi metalice) și peste DN1D (grinzi metalice), dar mai ales structura 3, evidențiază utilizarea tehnologiilor moderne de construcție.

Retter
SURSA FOTO: Facebook, Retter

Este vorba despre un pasaj cu 14 deschideri compus din 8 grinzi metalice tip VTR® (ger. VerbundTrägerRost – rețea de grinzi compusă), fiecare grindă având o lungime de 140 metri, la care se adaugă alte 20 de grinzi din beton precomprimat pe deschiderile laterale.

Sistemul modular VTR®, dezvoltat la München de partenerii RETTER – SSF Germania și SSF RO, reprezintă o inovație tehnică aplicată cu succes de RETTER Project Management în proiectele de infrastructură mare din România, cum ar fi Autostrada Sebeș – Turda Lot 2 și Autostrada Ploiești – Buzău, Lot 1.

Lotul 1 al A7 Ploiești – Buzău se întinde între Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) și Mizil (DJ 100C).

Date proiect și proiectant

Antreprenor: Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL.

Lungime: 21 km.

Durată contract: 20 de luni.

Valoare contract: 1,468 miliarde de lei, fără TVA.

Sursă de finanțare: Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Ordin de începere: 22 august 2022.

Termen de finalizare: Decembrie 2024.