Autostrada Moldovei a avansat mult
Autostrada Moldovei a avansat mult, iar cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani sunt deja deschiși circulației de la sfârșitul anului trecut. În 2025, lucrările vor continua pe alte sectoare ale autostrăzii, mai exact între Focșani și Bacău, precum și pe tronsonul Bacău-Pașcani.
Firma UMB va începe lucrările pe tronsonul Focșani – Bacău, care face parte din Autostrada A7 ce leagă Ploiești de Pașcani. Această secțiune are 95,9 kilometri și este construită de un consorțiu format din mai multe firme ale antreprenorului Dorinel Umbrărescu. Proiectul este împărțit în trei loturi, după cum urmează:
- Lot 1: Focșani – Domnești Târg (35,6 km) – Contractul a fost semnat în decembrie 2022, iar termenul de finalizare este 29 septembrie 2025.
- Lot 2: Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km) – Acest lot are un termen de finalizare similar cu primul, iar contractul a fost semnat tot în decembrie 2022.
- Lot 3: Răcăciuni – Bacău (21,52 km) – Acest tronson completează traseul spre Bacău.
Valoarea totală a proiectului este de 6,51 miliarde lei (fără TVA).
Stadiul lucrărilor la A7 Focșani – Bacău
Stadiul lucrărilor la A7 Focșani – Bacău (Decembrie 2024):
- Lot 1: Focșani – Domnești Târg (35,6 km):
- Stadiu fizic: 36%
- Stadiu financiar: 15,97%
- Începerea lucrărilor: 29 martie 2023
- Finalizare estimată: 29 septembrie 2025
- Lot 2: Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km):
- Stadiu fizic: 36%
- Stadiu financiar: 15,21%
- Începerea lucrărilor: 3 mai 2023
- Finalizare estimată: 3 noiembrie 2025
- Lot 3: Răcăciuni – Bacău (21,52 km):
- Stadiu fizic: 20%
- Stadiu financiar: 11,98%
- Începerea lucrărilor: 3 mai 2023
- Finalizare estimată: 3 noiembrie 2025
Toate cele trei loturi ar trebui să fie gata până în 2025.
Autostrada A8 va lega Moldova de Țara Românească prin munți
Autostrada A8 este un proiect important pentru infrastructura Moldovei, așteptat cu mare interes de autorități și de mediul de afaceri. Ea va conecta județele din Moldova cu cele din Țara Românească, traversând Munții Carpați, și va facilita transportul de persoane și mărfuri, reducând semnificativ timpii de călătorie.
După mult timp de așteptare, autostrada A8 începe să prindă contur, cu lansarea licitațiilor pentru tronsoanele montane, care vor avea o lungime totală de 116 kilometri. Cel mai complicat tronson este lotul 2B, care va construi 31,5 kilometri de drum pe traseul montan din județul Neamț. Acest tronson va include 16 tuneluri și 60 de poduri, dintre care unele vor avea dimensiuni impresionante. Conform estimărilor, ar trebui să fie gata până la sfârșitul anului 2029.
Tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni, care va lega A8 de A7, este pregătit pentru licitație. În total, autostrada A8 va avea 308 kilometri, iar finalizarea întregului proiect este așteptată până în 2030. Astfel, A8 va deveni o parte importantă din rețeaua de transport a României, contribuind la dezvoltarea regiunii Moldova și la îmbunătățirea economiei naționale.