„Autostrada nemțească” în România. Construcția inedită din sudul țării. E ca în Germania

autostrada Giurgiu Bulgaria

Sursa: captură video

Un proiect-pilot inedit se construiește la această oră în România! Vezi mai jos cum arată „Autostrada nemțească”, o construcție inedită din sudul țării, doar din beton. Este fix la fel ca în Germania.

În aceste momente se construiește la granița României cu Bulgaria o șosea din beton, numită „autostrada nemțească”, deoarece este construită cu utilaje aduse din Germania și o tehnică folosită mai des de nemți. Vezi mai jos cum arată șantierul pentru drumul expres care se construiește lângă Giurgiu și ajunge direct la vama cu Bulgaria ocolind orașul românesc.

Proiect-pilot în România cu această șosea

Șoseaua este supranumită „autostrada nemțească”, deoarece este construită din beton, cu utilaje aduse din Germania. Mai mult, nou drum expres va ocoli orașul și va ajunge direct în vama cu Bulgaria. Intenția era ca traficul să fie deschis până la finalul anului, înaintea termenului contractual din aprilie 2022.

Care este stadiul lucrărilor

Noile imagini de pe șantier arată stadiul fizic destul de avansat al lucrărilor, dar pun totuși sub semnul îndoielii o eventuală deschidere a traficului în acest an. Drumul vine cu o noutate: sistemul rigid alcătuit din beton, turnat automat cu finisoare speciale ci nu cu asfalt, lucru întâlnit pe autostrăzile din Germania.

Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu anunța recent după o vizită pe șantier că drumul de legătură DN5 – Podul Prieteniei, un proiect de 5,72 km lungime, profil 2×2 cu parapet median va fi „prima «autostradă nemțească» din România”, făcând aluzie la tehnologia folosită pentru așternerea betonului, scrie digi24.ro.

Ultilajele au fost aduse direct din Germania, lucru care s-a întâmplat pentru prima dată în țara noastră. Secretarul de stat spune că se pot tuna în acest mod vreo 1.300 de metri cubi de beton pe zi. Practic, în locul asfaltului se folosește beton, soluție care ar putea să reziste mai mult în timp.

„Utilajele care lucrează la acest drum au fost aduse direct din Germania, pentru prima dată în România. Cu ajutorul lor, se toarnă până la 1.300 de mc de beton pe zi. Până acum s-au turnat 13.500, dintre cei aproximativ 33.700 de mc ai drumului”, anunța Scrioșteanu.