A început construcția primului lot al autostrăzii Pașcani – Suceava. Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, depășește 9 miliarde de lei. Acest proiect de infrastructură este deosebit de important deoarece conectează mai multe județe din Moldova cu alte regiuni ale țării.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis vineri la ANAP documentația pentru atribuirea contractului necesar proiectării și execuției primului lot al Autostrăzii Pașcani-Suceava. Acest anunț a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Licitație pentru primul loc al Autostrăzii Pașcani-Suceava

Conform acestuia, lotul are o lungime de 33 de kilometri. Contractul prevede o fază de proiectare de 6 luni și o perioadă de execuție de 24 de luni. De asemenea, contractul include construcția a două viaducte și a unui pasaj de complexitate tehnică ridicată. Contractul prevede astfel:

  •  un viaduct ce va traversa DJ208 și CF517 (1.049,80 m),
  • un viaduct ce va traversa râul Ruja (604,60 m)
  • un pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 (868 m).

Lotul 1 al Autostrăzii Pașcani–Suceava se va întinde între nodul rutier Pașcani și nodul rutier Roșcani, a spus acesta pe Facebook.

Acest segment de autostradă se va conecta cu tronsonul Suceava-Siret, iar pe traseu vor fi construite trei noduri rutiere.

Sorin Grindeanu a dat detalii despre implicațiile pe care le va avea noua autostradă

Sorin Grindeanu a declarat că acest contract a fost finanțat prin Programul Transporturi. El va fi lansat în licitație după validarea documentației de atribuire. La acel moment în care va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) menționează că această investiție va asigura o cale de comunicație modernă. Ea va realiza conexiunea între Autostrada A7 de la București la Pașcani. Aceasta va avea implicații semnificative în:

  • dezvoltarea regională,
  • fluidizarea traficului,
  • creșterea siguranței utilizatorilor,
  • reducerea timpilor de parcurs
  • diminuarea poluării în toate zonele tranzitate în prezent.

„Prin realizarea acestei investiţii se asigură o cale de comunicaţie modernă realizând conexiunea între Autostrada A7 de la Bucureşti la Paşcani cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, în fluidizarea traficului, creşterea siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelurile în zonele tranzitate în prezent”, menţionează Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI).

Autostrada Pascani-Suceava
SURSA FOTO: Facebook, Sorin Grindeanu

Noul drum traversează județele Iași, Suceava și Botoșani

Proiectul se identifică și este localizat pe rețeaua primară TEN-T Core, conform Master Planului General de Transport și Planului Investițional.

Autostrada Pașcani – Suceava traversează județele Iași, Suceava și Botoșani. Ea va lega tronsoanele Bacău – Pașcani (în execuție) și Suceava – Siret (în proiectare) ale Autostrăzii A7. Această autostradă va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere din zona municipiilor Suceava și Pașcani, asigurând conectivitatea la rețeaua europeană de transport TEN-T.

Proiectul prevede construirea a 72 de pasaje, poduri, viaducte și cinci noduri rutiere: Nod Rutier Tătăruși – Heci, Nod Rutier Dolhasca, Nod Rutier Roșcani, Nod Rutier Dumbrăveni și Nod Rutier Aeroport Suceava. Traseul are o lungime totală de 61,971 km, fiind structurat în două loturi: Lotul 1 de la km 0+000 la km 33+000 și Lotul 2 de la km 33+000 la km 61+971, cu o lățime a platformei de 26 metri.

Investiția totală, inclusiv TVA, depășește 9 miliarde de lei. Fondurile sunt asigurate din surse externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual pentru această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.