România va avea o nouă autostradă până în 2030. În cazul în care aceasta nu este finalizată până peste 6 ani, s-au anunțat deja proteste. Fostul director CNIR a mai spus că urmează patru ani decisivi pentru această autostradă.
România va avea o nouă autostradă până în 2030
Autostrada A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş poate fi terminată până la finalul anului 2030, spun reprezentanții asociaţiei civice pro-autostradă ”Hai că se poate”.
Asociația spune că, în cazul în care proiectul va fi amânat, sunt luate în considerare proteste.
Cu toate că A8 poate fi terminată până la finalul lui 2030, activistul civic ieşean Irinel Bucur spune că este nevoie, în continuare, de presiune.
”Sectorul montan de la Miercurea Nirajului până la Leghin putem spera să fie finalizat până în 2030, în timp ce Ungheni-Iaşi-Moţca trebuie să fie gata cel târziu în 2028. De asemenea, capetele autostrăzii sunt finanţate prin PNRR şi au ca termen de finalizare anul 2026. Punem presiune continuă şi ne vom coaliza cu toţii pentru a susţine proiectul”, a declarat Irinel Bucur.
Membrul fondator al Asociaţiei ”Hai că se poate” spune că cei din organizație nu se tem de nimic și că vor merge și la proteste dacă este nevoie.
Următorii 4 ani, esențiali pentru Autostrada A8
În cadrul aceleiași conferințe de presă, Cătălin Urtoi, anterior director al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) și în prezent membru în Consiliul de Administrație al CNIR, a subliniat că următorii patru ani sunt esențiali pentru proiectul A8.
Cătălin Urtoi a declarat că pentru a respecta termenul stabilit pentru finalizare există mult de muncă de făcut.
El a mai menționat că speră că în acești patru ani vor fi completate două loturi din secțiunea montană.
De asemenea, a adăugat că este necesar să se termine tronsonul Moțca-Ungheni până în 2028.
El a mai evidențiat că nu mai există timp de așteptare. În cazul în care lucrările nu sunt finalizate la timp, trebuie să plece toți acasă.
”S-au făcut paşi în ultimii doi ani, dar ca să ne încadrăm în termenul prevăzut pentru finalizare, respectiv 2030, avem mult de muncă. Vor fi patru ani decisivi. Vor fi gata capetele finanţate prin PNRR şi sper să avem finalizate în aceşti patru ani două loturi din secţiunea montană. De asemenea, va trebui terminat până în 2028 şi tronsonul Moţca-Ungheni. Nu mai putem aştepta, iar dacă nu e gata la timp trebuie să plecăm cu toţii acasă”, a afirmat Cătălin Urtoi.
Membrii asociației „Hai că se poate” îl susțin pe actualul prefect Bogdan Cojocaru în cursa pentru șefia CJ Iași. Acesta este candidat din partea PSD. El mai este susținut și de către antreprenori.
Prefectul Iașiului, Bogdan Cojocaru, a afirmat că lucrările la autostradă A7 Ploiești-Pașcani avansează rapid. Pentru A8 s-au înregistrat progrese semnificative.
Cojocaru a mai spus că speră ca termenele stabilite pentru finalizarea proiectului să fie respectate. De asemenea, spune că sprijină acest proiect de peste doi ani. El a subliniat că implicarea sa a fost posibilă deoarece a avut sprijin la nivel guvernamental.
”A7 Ploieşti-Paşcani se construieşte în ritm alert, dar şi pentru A8 s-au făcut paşi consistenţi. S-a pus presiune, am fost şi eu pe traseul autostrăzii şi pot spune că Iaşiul va avea autostradă. Vrem ca termenele pentru realizarea proiectului să fie respectate. Sunt peste doi ani de când susţin acest proiect din postura de prefect şi îmi propun să fac aceleaşi demersuri indiferent de funcţia pe care o voi ocupa. Implicarea mea a fost posibilă, dar şi benefică în acelaşi timp, pentru că am avut deschidere la nivel guvernamental”, a precizat prefectul Iaşiului, Bogdan Cojocaru.