Marcel Ciolacu a efectuat miercuri, 7 august, o vizită de lucru, împreună cu ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Ei au verificat stadiul lucrărilor pe Autostrada A7, tronsonul Ploieşti – Buzău, Nod Dumbrava, judeţul Prahova.

Marcel Ciolacu a efectuat o vizită de lucru împreună cu Sorin Grindeanu

Sunt aproape 781 de kilometri de autostradă şi de drum expres în lucru, potrivit premierului. 518 sunt efectiv în lucru, diferenţa, vreo 263, sunt licitaţi şi în etapa de proiectare, a mai spus Ciolacu.

„E legătura între Autostrada A3 şi Autostrada Moldovei, ambele loturi sunt în timpul asumat prin contract, să se finalizeze până la sfârşitul anului. Companii româneşti, companii mixte, oricum, din punctul meu de vedere, sunt un exemplu de lucru.

Sunt aproape 781 de kilometri de autostradă şi de drum expres în lucru, 518, parcă, sunt efectiv în lucru, diferenţa, vreo 263, sunt licitaţi şi în etapa de proiectare. 363 sunt în licitaţie, şi vreo 234,67, din câte îmi aduc eu aminte, de drumuri naţionale în lucru, în acest moment. Cam asta este anvergura lucrărilor în infrastructura mare în România”, a precizat Ciolacu.

El a subliniat importanţa infrastructurii

De asemenea, el a subliniat, în context, importanţa infrastructurii atât pentru atragerea de noi investiţii, cât şi din punct de vedere al forţei de muncă.

„Toată ziua vorbim de relocări de companii, în urma războiului din Ucraina, din Rusia, din alte zone ale Europei, pentru că România are cel mai bun mix de energie şi nu are o dependenţă de gazul rusesc. Nimeni nu vine, dacă nu investim în infrastructură. Mai mult, aceste investiţii sunt într-o zonă de dezvoltare a României uitată total mult prea mult timp.

Şi atunci, dacă dezvolţi prea mult într-o zonă, cum ar fi zona Ardealului, unde s-a dezvoltat oricum, nu mai este forţă de muncă. De aceea a plecat atâta forţă de muncă, plusvaloare, a plecat în străinătate.

E pentru prima oară când acest capitol de plecări şi reveniri în România e pe plus. Din punctul meu de vedere, e un indicator care încurajează că am abordat lucrurile corect”, a mai declarat Ciolacu.

autostrada masini soferi
SURSA FOTO: Dreamstime

60% din investiţiile în infrastructură sunt susţinute de la buget

Totodată, acesta a punctat că 60% din investiţiile în infrastructură sunt susţinute de la buget.

„Normal că lucrurile se fac şi pe împrumut, se fac şi pe deficit şi, în acest moment, 40%, de fapt, din toate lucrările de la Ministerul Transporturilor sunt prin PNRR sau bani europeni. Restul de 60% vin din bugetul de stat.

Pentru mine şi actualul Guvern al României, lucrările în infrastructură sunt prioritare şi se vede că decizia fost una corectă, pentru că se multiplică foarte repede în economie, de asta şi vin mult mai mulţi bani la bugetul statului şi sunt încasări mai mari”, a subliniat Ciolacu.

Premierul a venit cu vești bune cu privire la una dintre cele mai așteptate autostrăzi

Premierul și ministrul Transporturilor au efectuat o vizită și pe șantierul Autostrăzii Moldovei. Astfel, au inspectat primii 82 de kilometri între Buzău și Focșani.

Ciolacu a declarat că, până la sfârșitul anului 2024, traficul va fi permis pe această secțiune.

Ciolacu a explicat că au vizitat aproximativ 82 de kilometri de autostradă pentru a verifica stadiul lucrărilor. Ssunt patru tronsoane în total, spune el.

Tronsonul 1 și tronsonul 4 sunt prevăzute să fie finalizate conform contractului în acest an, iar tronsoanele 3 și 4 sunt într-un stadiu avansat.

El a subliniat că, în baza stadiului actual, se estimează că circulația va începe până la sfârșitul anului, de la Buzău la Focșani.

În comparație cu perioada Guvernului Cîțu-Drulă, Ciolacu a subliniat că investițiile actuale sunt de două ori mai mari, iar comparativ cu Guvernul Orban, sunt de trei ori mai mari.

Totodată, a adăugat că acest lucru se reflectă în economia țării și că se așteaptă o creștere a încasărilor de la ANAF, chiar dacă există un decalaj între investiții și efectele acestora.