Super-autostradă în România!
Super-autostradă în România! Bulgaria are în plan să îmbunătățească infrastructura pentru a facilita călătoriile turiștilor în vacanța de vară. Astfel, Guvernul de la Sofia caută finanțare pentru două proiecte de transport majore.
Primul proiect vizează Autostrada Mării Negre, care va conecta porturile Burgas și Varna din Bulgaria cu portul Constanța din România. Această autostradă ar putea scurta traseul cu cel puțin o oră.
În momentul de față, călătoria București-Sofia poate dura între cinci și șase ore. Este vorba despre o distanță de aproape 400 de kilometri. Al doilea proiect vizează construirea unei autostrăzi care să lege Bucureștiul de Sofia.
Presa bulgară amintește că premierii din România, Grecia și Bulgaria au discutat luna trecută despre mega-proiectul privind cele două autostrăzi. Până în prezent, aceasta rămâne doar o inițiativă la nivel politic.
Guvernul de la Sofia se confruntă cu necesitatea de a obține miliarde de euro pentru a materializa acest proiect. Acești bani ar putea fi obținuți fie prin intermediul finanțărilor acordate de Uniunea Europeană, fie prin intermediul împrumuturilor oferite de marile instituții bancare europene.
Va apărea o nouă autostradă și în România
În altă ordine de idei, amintim că va apărea o nouă autostradă și în România. Mariana Ioniță, fost director CNAIR, actual secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a anunțat recent că Autostrada Ploiești-Brașov ar putea fi gata în 2040.
Lucrările ar urma să înceapă în anul 2026 sau în anul 2027, nu mai devreme. Lucrările vor începe și în funcție de licitați, de acordul de mediu și de finalizarea studiului geotehnic. Numai caietul de sarcini și licitația, plus contestațiile la un asemenea proiect, durează cam patru ani. Lucrările în sine vor dura cam cinci, șase ani.
„Eu nu cred că va începe mai devreme de 2026-2027, pe acolo, în funcție de licitație, de acordul de mediu…de finalizarea studiului geotehnic. Este foarte important cum se face acest studiu geotehnic. Soluțiile pe care noi le scoatem la execuție trebuie să fie puse de îndată în operă, nemodificate. Am rezerva mea legată de licitații și de obținerea acordului de mediu.
Nu au cum să înceapă lucrările mai devreme de 2027, caietul de sarcini și licitația plus contestațiile la un asemenea proiect durează 3-4 ani. Lucrarea în sine durează 5 – 6 ani, dacă ne luăm după ce se întâmplă Autostrada Sibiu – Pitești. Dacă adăugăm proverbialele întârzieri, ne îndreptăm spre 2040”, a explicat, săptămâna trecută, Mariana Ioniță într-o emisiune TV de pe B1 TV.