Autostrada Sibiu-Pitești, unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din România, înregistrează progrese remarcabile. Irinel Ionel Scrioșteanu anunță că lucrările continuă cu intensitate, iar recent, o etapă importantă a fost finalizată pe secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș: turnarea betonului final al structurii de rezistență pe primul tronson al Tunelului Daniela. Acest moment marchează un pas semnificativ în realizarea primului tunel rutier de autostradă de pe acest drum strategic.
Turnarea betonului final, realizare semnificativă pentru Autostrada Sibiu-Pitești
Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat marți o realizare semnificativă pentru Autostrada Sibiu-Pitești.
Pe secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș, a fost turnat betonul final al structurii de rezistență pe primul tronson al Tunelului Daniela, un tunel rutier la standarde de autostradă.
„Noaptea trecută am trecut la o nouă și importantă etapă în construirea primului tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză. Este vorba despre: noaptea trecută a avut loc turnarea betonului final al structurii de rezistență pe primul tronson (12,5 m) al Tunelului Daniela”, a transmis oficialul.
Această etapă marchează un progres important în construcția unei porțiuni cruciale din cel mai ambițios proiect rutier din România.
Progres remarcabil în forajul tunelurilor
Potrivit declarațiilor lui Scrioșteanu, forajele tunelurilor au atins praguri impresionante. Dintr-o lungime totală de 2.692 de metri pentru cele două tuneluri, s-au realizat peste 2.000 de metri.
Tunelul Daniela, pe direcția Sibiu-Pitești, are deja forați 1.088 de metri, iar Tunelul Alina, pe sensul opus, a ajuns la 928 de metri.
Aceste lucrări sunt completate de avansuri semnificative în alte operațiuni: 1.290.000 metri cubi de excavații și 325.000 metri cubi de umpluturi au fost deja realizate. Aceste valori indică o mobilizare eficientă pe șantier.
Alte lucrări esențiale în plină desfășurare
Pe lângă tuneluri, se lucrează intens la structurile de susținere și la consolidările necesare. Scrioșteanu a detaliat stadiile lucrărilor: armare, cofrare, betonare pentru elevații, montaj grinzi și predale prefabricate, suduri pentru tablierul metalic.
Consolidările sunt la rândul lor avansate, incluzând saltele antierozionale și aripi din gabioane. Lucrările la podețele prefabricate sunt aproape finalizate, ceea ce demonstrează o coordonare riguroasă pe acest segment.
În acest moment, antreprenorul mobilizează 650 de muncitori și utilizează 210 echipamente specializate, conform declarațiilor oficiale.
Secțiunea 4: O etapă-cheie în Autostrada Sibiu-Pitești
Secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș, lungă de aproximativ 10 kilometri, include 13 structuri de artă, printre care 12 poduri, pasaje și viaducte. Cel mai mare viaduct va măsura 630 de metri, fiind o construcție complexă. De asemenea, nodul rutier de la Țigveni va asigura conexiunea cu secțiunea 3 a autostrăzii.
Autostrada Sibiu-Pitești, cu o lungime totală de 122 de kilometri, reprezintă o legătură vitală între centrul și vestul României. Aceasta este integrată în Coridorul de Transport Pan-European nr. IV, contribuind la conectarea rețelelor europene de infrastructură.