Autostrada estimată la trei miliarde de euro care ar trebui să lege Piteștiul de Sibiu va fi scoasă la licitație până la finalul acestui an, potrivit informațiilor furnizate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
”Se estimează că demararea procedurilor de licitaţie pentru atribuirea contractului de lucrări pentru Autostrada Sibiu – Piteşti să aibă loc în trimestrul IV din 2012. Acest contract va avea ca sursă de finanţare POS-T 2014-2020. Execuţia este estimată a dura 3 ani”, informează Compania de Autostrăzi.
Potrivit sursei citate, la momentul actual obiectivul se află în faza de elaborare a documentaţiei de atribuire pentru revizuirea studiului de fezabilitate, licitaţie care urmează a fi lansată în perioada imediat următoare. Revizuirea studiului de fezabilitate realizat de Iptana în 2007-2008 va dura șase luni. Potrivit acelui SF, lucrările de realizare a celor 116 kilometri de autostradă dintre Sibiu și Pitești ar costa circa 3,09 miliarde de euro.
Proiectul va fi inclus pe exercițiul bugetar 2014-2020, și ne va consuma aproape întreaga sumă alocată pentru infrastructura de transport pentru acea perioadă.
Inițial ministrul Transporturilor Anca Boagiu era favorabilă realizării acestui proiect în parteneriat public-privat. Cel puțin asta declara în luna setembrie a anului trecut. Aceasta mai declara în toamnă că autostrada va fi finalizată în 2016.
Pe unde va trece autostrada
Traseul autostrăzii imaginat de Iptana, în 2007, prevede faptul că autostrada va începe unde se termina acum A1 (Bucureşti-Piteşti) şi va continua până la Curtea de Argeş. Va trece prin comunele Bârseşti, Suici şi Poiana. Se va intersecta cu actualul DN7 în localitatea Racoviţa și va merge apoi în paralele cu acesta până la Sibiu. Autostrada se va termina în actuala centură a Sibiului
O altă idee vehiculată de-a lungul timpului de către miniștrii Transportului a fost realizarea unui drum expres până la Sibiu, de la Făgăraș. În timpul mandatului liberalului Ludovic Orban a fost realizat un studiu de fezabilitate pentru un astfel de drum expres. L-au făcut cei de la POYRY INFRAGmbH și Arcadise Eurometudes, în 2007, pentru 15.930.351 lei cu TVA, respectiv circa 5,081 milioane de euro. Ideea a fost ulterior abandonată. Indicatorii tehnico-economici au fost adoptați tot în 2008, prin Hotărârea de Guvern nr. 235 din 5 martie.