Autorizația de construire pentru Tunelul Poiana pe Autostrada Sibiu-Pitești a fost emisă
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți emiterea Autorizației de Construire pentru tunelul Poiana, care va deveni cel mai lung tunel de pe Autostrada Sibiu-Pitești (A1), parte integrantă din Coridorul 4 Pan-european.
Acesta va fi construit pe Secțiunea 3 a autostrăzii, între localitățile Cornetu și Tigveni, și va reprezenta un pas important în realizarea uneia dintre cele mai așteptate infrastructuri din România.
Tunelul va fi format din două galerii, fiecare având câte două benzi pe sens, și va avea următoarele dimensiuni:
- galeria de pe calea 1, cu o lungime de 1.780 metri (sens Sibiu – Pitești)
- galeria de pe calea 2, cu o lungime de 1.778,11 metri (sens Pitești – Sibiu)
Construcția acestuia va utiliza tehnologia TBM (Tunnel Boring Machine), o metodă de forare avansată care va permite realizarea tunelului în condiții optime de siguranță și eficiență.
Ministrul Grindeanu a menționat că antreprenorul italian care se ocupă de proiect este deja mobilizat pe șantier și desfășoară lucrări pregătitoare pentru construcția zonelor de acces necesare instalării mașinilor TBM. Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, care are o lungime totală de 37,4 kilometri, trebuie finalizată până în noiembrie 2027, conform termenilor contractului semnat.
Autostrada Sibiu-Pitești, cu o lungime totală de 122,11 kilometri, va conecta centrul țării de sudul și vestul României, făcând parte din Coridorul 4 Pan-european, care leagă Portul Constanța de Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac. Acest proiect va contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii de transport din România, reducând timpul de călătorie și îmbunătățind conectivitatea între regiunile din estul și vestul Europei.
1000 de metri forați în tunelul Alina
Constructorul Porr continuă să facă progrese semnificative pe șantierul autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, atingând un nou prag important în lucrările de excavație.
Conform unei imagini postate de un pasionat de infrastructură, compania a excavat deja 1.000 de metri în galeria „Alina” a primului tunel de pe traseul autostrăzii. Acest progres face parte dintr-un proiect mai amplu ce vizează construirea unui traseu de autostradă vital pentru conexiunea dintre Sibiu și Pitești.
De asemenea, în celălalt tunel, „Daniela”, lucrările sunt deja avansate. În toamna acestui an, borna de 1.000 de metri a fost atinsă, iar în prezent, tunelul „Daniela” a ajuns la 1.160 de metri din totalul de 1.350 de metri, ceea ce arată o continuare constantă a progresului pe acest segment.
Irinel Ionel Scrioșteanu, reprezentant al Ministerului Transporturilor, a anunțat și o altă bornă importantă pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeș. Potrivit declarațiilor sale, constructorul a forat deja 1.000 de metri din tunelul „Alina” pe sensul de mers Pitești-Sibiu, din totalul de 1.342 de metri. În paralel, la tunelul „Daniela”, se continuă turnarea betonului final al structurii de rezistență pe segmente de 12,5 metri, utilizând un sistem automat de cofrare și turnare, ceea ce asigură o execuție rapidă și eficientă.