Autostrada Transilvania prinde contur! Grindeanu: Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 28%

Sorin Grindeanu a mai precizat că cel care se ocupă de aceste lucrări este obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile. Ministrul Trasporturilor adaugă că până acum au fost înregistrate întârzieri de 20% față de graficul stabilit în contract.

„Lucrările pe şantierul Secţiunii Nuşfalău – Suplacu de Barcău (Autostrada Transilvania) au ajuns la un stadiu fizic de 28%. Constructorul turc a fost obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile înregistrate până acum (20% faţă de graficul stabilit în contract). În prezent, 462 de muncitori (cu 173 de utilaje) lucrează, în două schimburi, la terasamente şi la structurile podurilor şi pasajelor”, se arată în mesajul publicat de Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor mai spune că lucrările le cei 13,55 kilometri au început în luna februarie a anului trecut și ar trebui să fie finalizate în prima parte a anului viitor.

Amintim că acest contract este în valoare de peste 76 de milioane de euro fără TVA, fiind semnat în luna septembrie a anului 2020 cu antreprenorul Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. De asemenea, contractul pentru proiectare și execuție este finanțat prin POIM 2014-2020.

Licitaţie de 800 milioane euro pentru Autostrada Transilvania

La finalul lunii mai, CNAIR a precizat că șase firme și asocieri de constructori din Turcia, Italia, Austria sau Spania, au fost selectați de Compania de Autostrăzi în etapa finală la licitația de circa 800 de milioane de euro pentru circa 41 de km din autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău.

Menționăm faptul că licitația lansată în 2020 prevede o procedură cu o valoare estimată la circa 800 de milioane de euro. Este vorba despre un tronson de autostradă destul de dificil, cu 65 de lucrări de artă care însumează 13 km – poduri, pasaje și viaducte, precum și tunelul de aproape 3 kilometri lungime pe sub dealul Meseș.

Odată ce toate detaliile vor fi puse la punct, valoarea contractului care se ridică la circa 800 milioane de euro are o durată de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.

În ceea ce privește lungimea tronsonului de autostradă, este vorba despre 41 de kilometri. Totodată, pe tronson urmează să fie proiectate și construite 65 viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km.