După aproape şase ani de la prima lovitură de târnăcop, primul tronson al autostrăzii Braşov – Borş, reprezentând 10% din lungimea totală, va fi deschis circulaţiei lângă Cluj. Peste numai câteva zile, vom putea circula în România pe 303 kilometri de autostradă, de trei ori mai mulţi decât aveam în urmă cu şase ani, dar încă departe de ceea ce au construit vecinii noştri: 500 de kilometri în Bulgaria sau 750 de kilometri în Ungaria. „Săptămâna aceasta
După aproape şase ani de la prima lovitură de târnăcop, primul tronson al autostrăzii Braşov – Borş, reprezentând 10% din lungimea totală, va fi deschis circulaţiei lângă Cluj.
Peste numai câteva zile, vom putea circula în România pe 303 kilometri de autostradă, de trei ori mai mulţi decât aveam în urmă cu şase ani, dar încă departe de ceea ce au construit vecinii noştri: 500 de kilometri în Bulgaria sau 750 de kilometri în Ungaria.
Deschiderea circulaţiei se face, explică reprezentanţii Bechtel, în condiţiile în care, în ianuarie, stadiul de realizare a lucrărilor (demarate în 2004) era de numai 50%, iar la începutul lui 2008, de doar 25%.
Lucrări mai multe, profituri mai mari
Accelerarea lucărilor s-a văzut şi în rezultatele financiare ale Bechtel International în România: cifră de afaceri de 100 de milioane de euro şi profit net de 4,8 milioane de euro în 2007, respectiv cifră de afaceri de 133 de milioane de euro şi profit net de zece milioane de euro în 2008.
Ce ne aşteaptă în 2010
Şi reprezentanţii Bechtel se arată dispuşi să muncească mai mult. „Conform prevederilor contractuale, secţiunile unde ar fi trebuit să avem deja acces la amplasament şi să înceapă lucrările sunt 3B (Mihăeşti-Suplacu de Barcău) şi 3A (Gilău-Mihăeşti), termenele contractuale de finalizare pentru aceste secţiuni fiind 31 decembrie 2011, respectiv 31 decembrie 2010“, spune Bogdan Sgârcitu. El arată că întârzierea începerii lucrărilor are legătură cu nefinalizarea proiectării şi a exproprierii terenurilor şi cu lipsa finanţării, lucruri aflate, împreună cu descărcarea de sarcină arheologică sau relocarea de utilităţi, în grija CNADNR.
13 mil. euro pe kilometru a costat primul tronson al Autostrăzii Transilvania. Constructorii spun că preţul e justificat prin relief şi structura terenului