Autostrada Transilvania s-ar putea lungi cu 50 de kilometri în acest an

Conducerea Bechtel şi reprezentanţii sindicatelor au convenit, luni, continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania pe porţiunea Câmpia-Turzii - Turda, în lungime de 10,2 kilometri, până la sfârşitul anului urmând să fie finalizaţi în total circa 50 de kilomeri, cu condiţia asigurării finanţării."În cadrul întâlnirii cu sindicatele de luni dimineaţă s-a convenit că lucrările pe o porţiune de 10,2 kilometri a tronsonului 2 B Câmpia-Turzii - Turda să continue. Deocam

Conducerea Bechtel şi reprezentanţii sindicatelor au convenit, luni, continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania pe porţiunea Câmpia-Turzii – Turda, în lungime de 10,2 kilometri, până la sfârşitul anului urmând să fie finalizaţi în total circa 50 de kilomeri, cu condiţia asigurării finanţării.

„În cadrul întâlnirii cu sindicatele de luni dimineaţă s-a convenit că lucrările pe o porţiune de 10,2 kilometri a tronsonului 2 B Câmpia-Turzii – Turda să continue. Deocamdată avem un buget pe 2010 de 700 de milioane de lei (circa 170 de milioane de euro), iar datoriile către Bechtel sunt de 200 de milioane de euro. Înţelegerea cu Guvernul este ca până în luna aprilie să fie plătită întreaga datorie şi suntem încrezători că datoria va fi plătită”, a declarat directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu.

Bechtel nu vrea blocarea proiectului

Acesta a precizat că intenţia Bechtel este să finalizeze, în acest an, în cazul în care va fi asigurată finanţarea, şi o porţiune de 38 – 40 de kilometri din tronsonul 3C din judeţul Bihor al Autostrăzii Transilvania, pe lângă cei 10,2 kilometri dintre Câmpia -Turzii şi Turda.
 
„Nu este intenţia Bechtel ca proiectul să fie blocat, interesul este ca investiţia să continue şi toţi angajaţii să lucreze, să nu fie disponibilizaţi, dar să şi angajăm în continuare personal. CNADNR are datorii de aproape 200 de milioane de euro, dar nu acesta este impedimentul major, pentru că în discuţiile cu Guvernul s-a convenit asupra unui grafic de eşalonare. Sunt alte probleme care nu au rezolvare precisă, iar de rezolvarea lor depinde continuarea proiectului, cum este bugetul pe 2010 pentru autostradă. Nu avem o soluţie concretă de finanţare pe 2010”, a adăugat Sgârcitu.

Exproprierile, o problemă importantă

Printre celelalte probleme care duc la blocarea continuării lucrărilor, Sgârcitu a menţionat lipsa exproprierilor pe tronsonul 3 C în judeţul Bihor, motiv pentru care nu au fost eliberate autorizaţiile de construire pe o porţiune de 36 de kilometri.

Directorul de comunicare al Bechtel a subliniat că şi conducerea companiei caută soluţii proprii de finanţare, prin garantarea unui credit de către Guvern, însă acestea au fost infirmate de Ministerul Finanţelor pentru că ar duce la majorarea deficitului bugetar al României.

SURSA: Mediafax