Autostrada „Unirii” A8. Studiul de fezabilitate a fost avizat de CNAIR

autostrada, drum, masini, soferi

SURSA FOTO: Pexels

Studiul de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni al autostrăzii A8 a fost avizat de Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR. Investiția se ridică la peste 5 miliarde de euro.

Progres pentru autostrada „Unirii” A8: Studiul de fezabilitate avizat de CNAIR

Autostrada „Unirii” A8, care va lega Târgu Neamț de Iași și mai departe până la granița cu Republica Moldova la Ungheni, continuă să facă pași importanți către realizare.

Cu o lungime de 93 de kilometri și un cost estimat la peste 5 miliarde de euro, acest proiect reprezintă una dintre cele mai semnificative investiții în infrastructura rutieră a României.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat miercuri, în cadrul Consiliului Tehnico-Economic (CTE), Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni al autostrăzii A8. Traseul acestei secțiuni va traversa județul Iași, începând din zona localității Moțca, trecând prin Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei și municipiul Iași, și va ajunge până la Ungheni, unde se va conecta cu Podul peste Prut.

Autostrada va include:

  • 101 poduri/pasaje,
  • 14 tuneluri,
  • 11 noduri rutiere,
  • 4 spații de servicii,
  • 2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC),
  • 6 parcări de scurtă durată.

Valoarea estimată pentru construcția acestui tronson este de 26,39 miliarde lei (fără TVA), echivalentul a peste 5,2 miliarde de euro. Cristian Pistol, directorul CNAIR, a menționat că mai sunt necesare câteva etape pentru lansarea licitației de construcție, inclusiv avizul din partea Ministerului Transporturilor și al Consiliului interministerial, urmat de aprobarea Guvernului.

SURSA FOTO: Facebook – CNAIR

Recepția Lucrărilor de Decontaminare pe Autostrada Transilvania

Tot miercuri, CNAIR a anunțat finalizarea lucrărilor de decontaminare a solului pe traseul Autostrăzii Transilvania, în județul Cluj. Aceste lucrări, esențiale pentru continuarea proiectului, au fost realizate de o asociere de companii specializate în tratamentul și eliminarea solului contaminat cu substanțe periculoase precum hexaclorciclohexan (HCH) și mercur (Hg).

Contractul pentru decontaminarea solului, atribuit în urma unei licitații publice, a prevăzut activități complexe, inclusiv excavarea, transportul și spălarea solului contaminat, precum și incinerarea reziduurilor.

Decontaminarea a fost necesară pentru a elibera amplasamentul secțiunii 2B a autostrăzii Brașov – Cluj – Borș, unde solul contaminat fusese depozitat temporar în localitatea Fața Dealului, comuna Moldovenești.

Pentru decontaminarea solului din depozitul au fost prevăzute activităţile: excavare sol contaminat, evacuare levigat, transport, sortare, spălare, desorbţie termică; epurare levigat şi ape uzate, incinerare reziduri.