Autostrada Unirii face un pas important. Acest contract este cel mai scump semnat vreodată pentru realizarea unui tronson rutier în România, având o valoare ce depășește șase miliarde de lei, sumă care va fi asigurată din fonduri europene.

Au semnat contractul pentru proiectarea și execuția celui mai lung lot din viitoarea autostradă A8

Semnarea contractului a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor, iar lotul 2A, care va lega Ditrău de Grințieș, va reprezenta cel mai lung tronson al Autostrăzii Unirii, cu o lungime de 37,9 kilometri.

Valoarea contractului pentru acest lot se ridică la peste 6,1 miliarde de lei și va fi finanțată prin Programul Transporturi 2021-2027 din fonduri europene. Din partea statului român, contractul a fost semnat de Gabriel Budescu, directorul Companiei Naționale de Investiții Rutiere.

Sorin Grindeanu
SURSA FOTO: Dreamstime

Sorin Grindeanu a subliniat importanța acestui proiect

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent la semnarea documentului, a subliniat importanța acestui proiect, menționând că este vorba despre cel mai mare contract semnat până în prezent în istoria tronsonelor rutiere din România.

De asemenea, acesta a adăugat că valoarea acestui contract ar putea fi depășită în viitor de proiectul tunelului Meseș.

Lotul dintre Ditrău și Grințieș este considerat un proiect dificil, având în vedere terenul montan

Lotul dintre Ditrău și Grințieș este considerat un proiect dificil, având în vedere terenul montan pe care va fi construită autostrada. Sorin Grindeanu a subliniat, însă, faptul că firma câștigătoare, care va executa lucrările, este o companie românească cu experiență în realizarea autostrăzilor, capabilă să îndeplinească termenele stabilite pentru finalizarea lucrării.

„Este contractul cu cea mai mare valoare semnat până acuma, în istorie. Va fi depăşit, probabil, în perioada imediat următoare de tunelul Meseş. (…) Sunt aproape 40 de kilometri dificili, în zona de munte. Sunt bucuros că a câştigat o companie care ştie să facă autostrăzi, le face bine, le face repede, se înscrie în toate termenele aşa cum bine ştiţi, e o companie românească, e o companie care are multe provocări inclusiv anul acesta”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent la semnarea contractului.

Constructorul desemnat pentru acest proiect este Asocierea SA&PE Construct – Tehnostrade SRL – Euro Asfalt D.O.O. – Spedition UMB.