România riscă să rămână fără autostradă. Semnarea contractului se amână, iar procedura riscă să fie anulată din cauza a două contestații depuse împotriva rezultatului licitației.
România riscă să rămână fără autostradă. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat la finalul lunii iunie că a fost desemnat câștigătorul licitației pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, în lungime de 13,9 km. Totuși, proiectul ar putea fi anulat.
Proiectul pentru noua autostradă ar putea fi anulat
Acest proiect are rolul de a decongestiona traficul în zona Timișoarei și ar urma să fie gata în 30 de luni. Licitația a fost câștigată de firma NUROL INSAAT VE TICARET AS, cu o ofertă de aproximativ 340 de milioane de euro.
Totuși, semnarea contractului cu firma turcească se amână, iar procedura riscă să fie chiar anulată. S-a ajuns în această situație din cauza a două contestații depuse împotriva rezultatului licitației.
Rezultatul licitației a fost contestat de firmele clasate pe locurile 2 și 3
CNAIR ar fi trebuit să semneze în aceste zile contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Centura Timișoara Vest cu NUROL INSAAT VE TICARET AS.
Firma a oferit 340 de milioane de euro, cu TVA inclus. Oferta turcilor era cu aproape 140 de milioane de euro mai mică decât valoarea maximă estimată.
În acest context, rezultatul licitației a fost contestat de firmele clasate pe locurile 2 și 3. Pe lângă turci, la licitația au mai înscris oferte și alte două asocieri și două firme.
Pe locul doi a ieșit oferta Asocierea Precon Transilvania SRL (Lider) – Selina SRL (Asociat 1) – Ilgaz Construction SRL (Asociat 2) – IBB-HIB România SRL (Asociat 3) – BOG’ART SRL (Asociat 4).
Pe locul trei a ieșit oferita firmei Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA (România). Cele trei au avut 100 de puncte (40 pentru componenta financiară + 60 pentru componenta tehnică), 99,22 de puncte (39,22 + 60), respectiv 95,65 de puncte (35,65+60).
Plângerile au vizat și capacitățile firmelor mai bine clasate
Cele două de pe locurile 2 și 3 au și fost cele care au contestat rezultatul licitației. Ambele s-au plâns de faptul că CNAIR nu a pus la dispoziție toate documentele cerute. Sunt vizate și cele care nu aveau caracter confidențial. Plângerile au vizat și capacitățile firmelor mai bine clasate.
Asocierea condusă de Precon s-a legat de experiența, personalul și echipamentele deținute de turci.
ARL Cluj s-a plâns de aceleași puncte, dar a spus la fel și despre asocierea de pe locul 2.
Firma de sub umbrela Strabag a susținut că prețul ofertat de primele două locuri este prea mic.