Peste 272 milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regională (FEDR) vor fi investite în construcția secțiunii de autostradă dintre localitățile Sebeș și Turda, în apropierea municipiului Cluj-Napoca, în Transilvania, de-a lungul uneia din axele principale ale rețelelor trans-europene de transport.
„Locuitorii din această regiune se vor bucura, astfel, de condiții de călătorie mai sigure și comfortabile. Autostrada va aduce beneficii, de asemenea, dezvoltării economiei regionale, cu un impact pozitiv asupra relațiilor comerciale și turismului”, a declarat comisarul european pentru politică regională Corina Crețu, potrivit ec.europa.eu.
Dăncilă: Vor fi astfel legate pe o distanţă de 70 de kilometri autostrăzile A1 Orăştie – Sibiu, A3 Gilău – Câmpia Turzii.
Premierul Viorica Dăncilă a afirmat că aprobarea la nivel european a finanţării autostrăzii Sebeş – Turda cu suma de 272 milioane de euro reprezintă o veste excelentă şi un pas important înainte în domeniul infrastructurii rutiere din România. „Voi începe cu o veste excelentă dintr-un domeniu presant şi foarte important. Doamna comisar Corina Creţu a anunţat ieri (marţi – n.r.) că finanţarea pentru autostrada Sebeş – Turda a fost aprobată. Este vorba de 272 de milioane de euro din Fondul European de Dezvoltare Regională. Vor fi astfel legate pe o distanţă de 70 de kilometri autostrăzile A1 Orăştie – Sibiu, A3 Gilău – Câmpia Turzii. Mă bucur foarte mult că, iată, facem un pas important înainte în domeniul infrastructurii şi sper ca în perioada următoare astfel de veşti bune să devină o regulă”, a declarat Dăncilă, în deschiderea şedinţei de Guvern. Agerpres
Proiectul cu finanțare europeană va face legătura între două autostrăzi deja existente: A1 Orăștie – Sibiu (extremitatea sudică) și A3 Gilău – Câmpia Turzii (extremitatea nordică). Acesta va duce la creșterea vitezei de deplasare și a siguranței rutiere.
Membrii Asociației Pro Infrastructură (API) au efectuat un test drive pe Autostrada Sebeș-Turda.
“Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere tergiversează recepția și deschiderea a 28,75 km pe loturile 3 (Tirrena Scavi) și 4 (Porr), deși se poate circula în perfectă siguranță cu viteza maximă permisă pe autostradă atât pe tronsonul Decea-Turda, precum și pe Decea-Aiud, acesta din urmă fiind gata încă de la finalul lunii noiembrie 2017”, spune Asociației Pro Infrastructură (API).
Chiar dacă pe loturile 3 și 4 din autostrada Sebeș-Turda se poate circula, recepția lucrărilor se poate face abia în martie. “Inspectoratul de Stat în Costrucții și auditoriul de siguranță rutieră au interzis deschiderea traficului. Trebuie remediate anumite neconformități. Am cerut să fie remediate aceste neconformități, în luna martie vom avea cei aproximativ 30 km de autostradă deschiși traficului”, spun oficialii CNAIR. Lucrările loturilor 3 și 4 din autostrada Sebeş-Turda sunt aproape finalizate.
Autostrada Sebeş-Turda face legatura dintre Autostrada A1 şi Autostrada A3. Lucrările sunt finanţate din fonduri europene (85%) şi de la bugetul de stat (15%).
Autostrada Sebeş-Turda este împărţită în patru loturi:
Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada în Sebes pana la Pârâul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fără TVA
Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fără TVA.
Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fără TVA
Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fără TVA.