Master Planul General de Transport propune, după dezbaterea publică, construirea a 1.301 kilometri de autostradă, cu 645 de kilometri mai mult decât în versiunea iniţială, 1.878 de kilometri de drum expres, 3.147 de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire, la care se adaugă Centura Capitalei, la profil de autostradă, investiţia în sectorul rutier ridicându-se la 26,48 miliarde de euro, din care mai mult de jumătate în autostrăzi, potrivit Ministerului Transporturilor.
În total, valoarea revizuită a investiţiilor pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de transport din România propusă în Master Planul General de Transport, după dezbaterea publică, depăşeşte 48 miliarde de euro, potrivit Ministerului Transporturilor. Legăturile Sibiu – Piteşti, Bacău – Paşcani, Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni şi Tg. Mureş – Tg. Neamţ vor fi realizate la nivel de autostradă, conform noii variante a Master Planului General de Transport, după ce, iniţial, acestea fuseseră propuse la nivel de drum expres.
De asemenea, a fost propusă şi o centură la profil de autostradă pentru Bucureşti care să conecteze toate arterele rutiere rapide ce converg spre Capitală. Au fost propuse, de asemenea, mai multe sectoare de drum expres, care iniţial făceau parte din reţeaua drumurilor Trans Regio, precum: Dej – Beclean – Bistriţa, Nod – Livada – Satu Mare – Petea şi Alexandria – Caracal – Craiova (drum expres fazat).
Totodată, în sectorul feroviar, în urma dezbaterilor publice, au fost propuse investiţii pentru reabilitarea coridoarelor feroviare (3.219 km), dar şi investiţii pentru reabilitarea unor căi ferate cu potenţial economic (1.131 km – Linia industriei auto, Linia cerealelor, Linia Cărbunelui). Au fost propuse pentru electrificare toate sectoarele de cale ferată care aparţin reţelei TEN-T Core, în total 425 kilometri. S-a propus şi implementarea unor sectoare de cale ferată de viteză sporită care să conecteze principalele centre urbane din România, peste 1.000 de kilometri. Investiţiile totale pentru sectorul feroviar se ridică la circa 19 miliarde de euro.
De asemenea, pentru sectorul naval au fost propuşi 752 de kilometri de căi navigabile şi modernizarea infrastructurii portuare pentru 12 porturi. Aici, investiţiile depăşesc 2 miliarde de euro. În sectorul aerian şi multimodal, în urma dezbaterilor publice, au fost revizuite ariile de captare pentru toate aeroporturile propuse pentru investiţii. Astfel, se recomandă investiţii în infrastructura portuară pentru 14 aeroporturi în valoare de 588 milioane de euro.