Lucrările de infrastructură rutieră din România continuă într-un ritm susținut, cu progrese semnificative pe mai multe șantiere. Pe tronsonul Focșani – Bacău al Autostrăzii A7, Lotul 1, a început turnarea asfaltului, iar finalizarea este estimată pentru septembrie 2025. În paralel, alte segmente de autostradă și drum expres, inclusiv Lotul 3 al A0 Sud și Drumul Expres Brăila – Galați, se apropie de inaugurare.
Șantiere în plină desfășurare: se asfaltează Lotul 1 Focșani – Bacău
Lucrările la infrastructura rutieră din România avansează rapid, cu mai multe proiecte de autostrăzi și drumuri expres care se apropie de finalizare. Pe tronsonul Focșani – Bacău al Autostrăzii A7, Lotul 1, constructorii au început turnarea primului strat de asfalt.
Acest lot se întinde pe o distanță de 35,6 kilometri și include mai multe structuri esențiale, menite să asigure un trafic fluid și sigur.
Lotul 1 al acestui tronson cuprinde, printre altele, un pasaj DN2/E85 peste autostradă, un pasaj superior A7 peste Canalul Siret-Bărăgan și Magistrala CF 500, dar și două poduri importante: unul peste Râul Putna, cu o lungime de 760,50 metri, și altul peste Pârâul Șușița, de 380 metri.
De asemenea, sunt prevăzute mai multe pasaje și poduri peste drumuri și cursuri de apă.
Conform informațiilor oferite de Bacău.net, lucrările se desfășoară într-un ritm alert, iar termenul de finalizare pentru acest lot este stabilit pentru septembrie 2025.
Acest proiect face parte dintr-un efort mai amplu de extindere a rețelei de autostrăzi din România, iar autoritățile estimează că aproape 300 de kilometri de autostradă și 30 de kilometri de drumuri expres vor fi finalizați în cursul anului viitor.
Primele autostrăzi deschise circulației în 2025
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că în luna aprilie ar putea fi deschiși primii kilometri de autostradă finalizați în acest an.
Printre sectoarele care urmează să fie date în trafic se numără Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud, centura Capitalei.
Acest lot are o lungime de 18 kilometri, iar constructorii de la Aktor estimează că finalizarea lucrărilor va avea loc până la sfârșitul lunii aprilie 2025. În prezent, stadiul execuției fizice a acestui lot este de peste 92%.
De asemenea, un alt segment important este autostrada Buzău – Focșani, care a devenit deja accesibilă pentru circulație încă din luna decembrie 2024.
În următoarele luni, alte tronsoane din cadrul Autostrăzii A7 și a drumurilor expres vor fi deschise traficului, îmbunătățind considerabil rețeaua rutieră națională.
Stadiu avansat pe Drumul Expres Brăila – Galați
Un alt proiect de infrastructură care avansează rapid este Drumul Expres Brăila – Galați, unde lucrările au ajuns la un stadiu de execuție de 90%.
Ministrul Sorin Grindeanu a oferit detalii despre acest proiect, subliniind că mobilizarea pe șantier este semnificativă, cu 150 de muncitori și 210 utilaje care lucrează la finalizarea drumului.
„Constructorul român montează la ora actuală tablierul metalic la podul hobanat peste râul Siret (al doilea pod hobanat ca mărime din România, după podul Agigea). În șantierul acestui nou drum expres, construit cu finanțare prin Programul Transport 2021-2027, sunt mobilizați la ora actuală 150 de muncitori și 210 utilaje. După finalizarea de anul acesta, DEx6 va realiza conexiunea cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila”, a declarat Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
Conform directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,76 kilometri, iar valoarea contractului este de 449,42 milioane lei, fără TVA.
Acest drum expres va juca un rol esențial în fluidizarea traficului între cele două orașe și va facilita accesul către Podul suspendat de la Brăila, un alt proiect major de infrastructură finalizat recent.
2025, un an decisiv pentru infrastructura rutieră din România
Cu mai multe șantiere în desfășurare și termene de finalizare stabilite pentru următorii doi ani, România se pregătește să facă un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere.
Autostrăzile A7 și A0, precum și drumurile expres care se apropie de finalizare, vor contribui la reducerea timpilor de călătorie și la creșterea siguranței în trafic.