Pe pagina Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale există o secțiune cu proiecte de autostrăzi "cu impact internațional", adică autostrăzi care ar fi trebuit să pună România pe harta mondială a autostrăzilor.
Coridorul IV este doar una dintre autostrăzile care ne vor scoate în lume, însă pe lângă ea au fost puse pe hârtie drumuri cu denumiri pompoase, care deocamdată rămân pe hârtie, pentru că pentru multe dintre ele nici măcar nu există proiecte.
Cercul Inelar al Mării Negre este coridorul ce ar trebui să constituie o rută care sa asigure o conexiune la profil de autostrada intre tarile cu deschidere la Marea
Neagra. Lungimea proiectului, pe hârtie, este de 7.000 km.
Un alt proiect ambițios este Via Carpatia, care își propune o conexiune intre Marea Baltica si Marea Mediterană. România ar avea în acest traseu o autostradă care pleacă de la Constanșa, trece pri București, Pitești, apoi Sibiu și Lugoj, Timișoara, Arad și Oradea.
Refacerea istoricului Drum al Mătăsii, poate cel mai important proiect de infrastructură rutieră în care este implicată și România prinde tronsonul de autostradă de la Focșani la Albița.