”În primele trei zile am vândut toate încălțările mărimile 36 – 38. Au fost încălțări de sezon reduse cu 70%. De asemenea, la îmbrăcăminte, în primele zile s-au epuizat mărimile XS, S și M. Încasările, în această perioadă, au fost uriașe. Chiar și așa, nu ne comparăm cu țările din Occident, unde veniturile sunt mult mai mari”, spune Cezar M., șeful unui magazin din București, care dorește să-și păstreze anonimatul.
Așa că, cei care nu s-au grăbit, au puține șanse acum să mai găsească un număr potrivit la reducere. ”În prima zi de recuderi, am vândut de 10.000 de lei în câteva ore”, mai spune Cezar M.
La data de 15 ianuarie, ca în fiecare an, magazinele de îmbrăcăminte au început reducerile, cele mai multe afișând prețuri cu 40 – 50% mai mici, într-o primă fază, pentru ca, până la finele acestei luni, prețurile să fie tăiate cu 70 – 80%.
Practic, volumul vânzărilor crește, în această perioadă, cu până la 70% comparativ cu o perioadă obișnuită din an. În general, aceste reduceri sunt stabilite în perioada 15 ianuarie -15 aprilie, condiţia fiind ca retailerii să notifice primăria cu privire la perioada de soldare şi la produsele de sezon la care vor aplica reducerile.
Modelul reducerilor ”masive” la îmbrăcăminte este aplicat de mai mulți ani și la noi, odată cu venirea în piață a marilor nume precum Zara, H&M, Reserved, Bershka, Stradivarius sau New Look, și funcționează foarte bine iarna, de la jumătatea lui ianuarie, și vara.