Românii se arată tot mai nemulţumiti de modul în care sunt trataţi de bănci şi IFN-uri, dar au învăţat să nu mai stea cu mâinile în sân. Ei reclamă şi luptă împotriva abuzurilor instituţiilor financiare.
Românii sunt tot mai nemulţumiţi de relaţia pe care o au cu băncile, reiese din datele publicate de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Centrul a înregistrat, pentru al patrulea an consecutiv, o creştere a numărul de cereri şi a dosarelor de conciliere formate, numărul de cereri fiind aproape dublu în primele şase luni ale anului, faţă de perioada similară din 2018. CSALB a înregistrat în perioada menţionată 1053 de cereri de soluţionare a nemulţumirilor cu băncile sau IFN-urile, cu 93% mai multe faţă de perioada similară a anului trecut, când s-au înregistrat doar 544 de cereri.
”În ceea ce priveşte formarea dosarelor, creşterea în primele şase luni este de 25% faţă de perioada similară a anului 2018. O categorie aparte o reprezintă înţelegerile amiabile dintre consumatori şi bănci, după sesizarea CSALB: părţile au încheiat peste 100 de astfel de înţelegeri în S1, mai multe decât în tot anul trecut”, se precizează în comunicatul CSALB.
În primul semestru din 2019, 287 de consumatori au semnat înţelegeri cu băncile sau IFN-urile, cu ajutorul Centrului de Soluţionare a Litigiilor, faţă de 188 în perioada similară a anului trecut, ceea ce înseamnă o creştere cu peste 52%.
Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB, spune că datele colectate în acest an arată o disponibilitate mult mai mare a băncilor pentru conciliere, în raport cu IFN-urile.
”De exemplu, din 348 de dosare de conciliere constituite după acceptarea cererilor de către comercianţi, doar 5 dosare s-au format în relaţie cu un IFN […] Observăm că unele bănci înţeleg foarte bine menirea CSALB şi au rate de respingere a cererilor scăzute, de aproximativ 20 de procente din numărul total de cereri care li se adresează”, a precizat Păunescu.