la lansare. V-Market anunta lansarea in noiembrie.Toamna aduce o avalansa de nume noi pe piata TV, parte fortate de termenul legal de punere in functiune, parte din dorinta de a fi o noua voce in audiovizualul romanesc. National TV si TV Flux sunt nume sigure. La fel, pentru romanii din America, Accent TV. National a obtinut decizia de autorizare de la Consiliul National al Audiovizualului. Accent TV si TV Flux aproape au obtinut autorizare si au o luna pentru a intra in emisie, altfel pierd licenta. Postul „de cumparaturi” V-market se anunta pentru luna noiembrie. Pe langa acestea, Sony Pictures Entertainment anunta canalul prin cablu AXN, condus la nivel mondial de Tom Davidson, ex-Chief Financial Officer la HBO Romania.
National TV este, poate, cea mai mediatizata televiziune, chiar daca pana acum nu a emis nici macar o secunda. Fratii Micula riscau sa piarda licenta daca nu obtineau decizia de autorizare in aceasta luna. Data lansarii este aproape sigura – 6 octombrie. Chiar daca initial investitia era estimata la 5 milioane de dolari, noua televiziune a inghitit multe milioane de dolari. Viorel Micula spune ca este vorba de cateva zeci de milioane, „mai mult de 20”, dar nu precizeaza valoarea exacta a investitiei. Divertismentul va ocupa cea mai mare parte a programului. Aproximativ 4.000 de minute sunt dedicate saptamanal „divertismentului si altor tipuri de programe”, ceea ce reprezinta 28,8% din totalul programelor. Peste 1.400 de minute vor fi ocupate cu emisiuni de informare si cam tot atat cu programe educative si culturale. Televiziunea va incasa bani din 200 de minute de publicitate pe saptamana.
Societatea R, care editeaza cotidianul Romania libera, este la a doua licenta de televiziune. Prima a fost pierduta pentru ca s-a depasit termenul legal de punere in functiune. Flux TV este numele viitoarei statii, aflate in ultima faza de autorizare, ceea ce inseamna ca in cel mult o luna, potrivit normelor legale, vom vedea primele programele. Bogdan Ficeac, coordonatorul proiectului, declara ca postul de televiziune va fi orientat spre stiri si pe documentare. In prima faza, postul va emite zece ore (14.00-24.00), din studioul propriu din Str. Romulus, dar in cateva
luni se va trece la program nonstop. In plus, se intentioneaza construirea unui studio de emisie in Magazinul Unirea din Capitala. In primii cinci ani, investitiile sunt estimate la 14,2 milioane de dolari, iar profitul statiei TV este estimat la 443.000 de dolari in primul an si la aproape doua milioane dupa al treilea an de functionare. Sigur ca publicitatea va avea un cuvant greu de spus, reprezentantii postului mizand pe incasari de 2,3 milioane in primul an, 4,4 in cel de-al doilea si sase milioane in al treilea an de emisie.
Teleshoppingul si prezentarile de produse vor ocupa spatiul de emisie al canalului V-Market. Potrivit lui Paul Opris, director Romcreativ Media, detinatorul licentei, postul va emite primele programe in luna noiembrie. Chiar daca este un post „infocomercial” destinat „informarii, documentarii, promovarii vanzarilor TV”, postul, spune Paul Opris, nu va intra in competitia pentru marile bugete de publicitate. Este si normal, data fiind orientarea de nisa a postului si audienta estimata la unul-doua procente. Investitia s-a ridicat pana in prezent la 500.000 de dolari, dar va ajunge la un million in primul an de functionare.
Accent TV (care s-ar putea sa isi schimbe denumirea in RSC1) este o televiziune exclusiv pentru romanii din SUA si Canada. Practic, programul este o compilatie intre emisiuni ale Antena 1 si Prima TV pentru care Adisam Telecom, titularul licentei, are dreptul de retransmisie. Gheorghe Nica, vicepresedinte Adisam, declara ca anul viitor postul va avea programe si pentru Romania, cu accent pe productii cumparate. Peste trei milioane de dolari sunt estimate in investitiile primilor patru ani, cu o concentrare in primul an. Estimarile in ceea ce priveste publicitatea sunt optimiste: peste sase milioane de dolari in primul an si aproape opt in al treilea an de functionare. Adisam retransmite in prezent peste Ocean si Realitatea, si Etno.
In afara acestor posturi, mai multe societati au licente in buzunar, dar proiectele nu sunt concretizate. Global TV va fi un post de televiziune al absolventilor de teatru si film, proiect „nasit” de veteranii Elisabeta Bostan si Cornel Todea, iar Paul Opris mai are o licenta pentru un post generalist – Nova TV.