Fiat 500, Renault Laguna, VW Scirocco sau Dacia Pick-Up sunt numai câteva dintre modelele noi cu care ne vom întâlni pe şosele în acest an. Această efervescenţă va pune în şi mai mare dificultate clienţii aflaţi în situaţia de a decide spre ce model să se îndrepte.
Am început deja să ne obişnuim ca, în fiecare lună, oferta de modele de pe piaţa autohtonă să se diversifice. Dacă în anii ‘90 numărul de modele noi intrate pe piaţă nu depăşea 10-15 pe an, în ultima perioadă se poate spune că importatorii au inundat piaţa. Numai în 2007, peste 30 de automobile complet noi au ajuns în showroom-urile din România, iar la acestea se adaugă câteva zeci de modele care au trecut prin face-lifturi. Rezultatul: clienţii par năuciţi de atâtea noutăţi. Pentru fiecare clasă în parte şi pentru fiecare buget sunt disponibile cel puţin cinci modele demne de luat în seamă, cumpărătorii fiind nevoiţi să cântărească din ce în ce mai atent ofertele comercianţilor.
Şi în acest an, producătorii vor mai aduce pe piaţa românească alte câteva zeci de modele, care mai de care mai interesante. În prima parte a anului, de exemplu, producătorul autohton Dacia va lansa un autovehicul foarte aşteptat de comercianţi – modelul Pick-Up. Lipsa unui astfel de automobil din oferta companiei a lăsat un gol însemnat pe segmentul comercialelor uşoare ieftine. E drept că modelul VAN a suplinit într-o oarecare măsură lipsa variantei cu platformă, însă capacitatea de încărcare fixă şi versatilitatea limitată au dezamăgit mulţi cumpărători care preferau pentru afacerea lor un vehicul pe care să-l poată carosa după voie. Conform producătorului, pentru Pick-Up vor exista două variante de motorizare, una alimentată cu benzină de 1,6 litri şi 90 CP şi un diesel de 1,5 litri, care va putea fi comandat fie în versiunea cu 70 CP, fie în cea cu 85 CP.
Tot în primele luni ale lui 2008, va intra pe piaţă deja faimosul Fiat 500. AutoItalia speră chiar să îl aibă în showroomuri începând din februarie, în ciuda luptei acerbe dintre importatorii europeni pentru o cotă din producţie. Un alt vehicul aşteptat de români la începutul acestui an este Volkswagen Tiguan, fratele mai mic al imperialului Touareg. Deşi a fost prezentat publicului încă de la SIAB-ul din toamna trecută, micul SUV va fi comercializat, ca multe alte avanpremiere de la expoziţie, abia în acest an.
Primăvară cu surprize
Debutul primăverii va coincide cu lansarea unor modele foarte importante atât pentru producătorii lor, cât şi pentru clienţi. Este vorba, în primul rând, de Renault Laguna III, o maşină care înglobează, în opinia francezilor, toate calităţile unui automobil fiabil şi confortabil. Tot în martie va fi lansat şi micuţul Hyundai i10. Coreenii speră ca acest înlocuitor al lui Atos să aibă un succes notabil pe piaţa noastră, mai ales că va intra în competiţie cu modele mult mai galonate, precum Mazda2, Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, sau Fiat Panda. Dacă tot am vorbit despre Hyundai, trebuie spus că acest producător, împreună cu importatorul Hyundai Auto România, are în plan o adevărată avalanşă de noi modele în 2008. Pe lângă i10, clienţii vor fi tentaţi, în februarie şi aprilie, şi cu varianta break a modelului i30, dar şi cu vehiculul comercial uşor TQ.
Alături de aceste modele, primăvara va aduce pe piaţa noastră gemenii Citroën Nemo şi Fiat Fiorino, două vehicule de transport de dimensiuni reduse cu un design extrem de atrăgător şi cu caracteristici tehnice demne de invidiat, dar şi noua Skoda Fabia Combi, Volkswagen Caddy Maxi, Kia pro-cee’d, Citroën C4 sedan şi C-Crosser, noul Ford Focus cosmetizat sau face-liftul mo-delului Kia Picanto.
Vară fierbinte
Vara lui 2008 va aduce în magazinele de prezentare ale dealerilor auto o nouă serie de modele. Este vorba despre noul şi stilatul Citroën C5, variantele diesel pentru Mazda2 şi Mazda6, Peugeot 207SW şi 308 SW, face-lifturile modelelor Sonata şi Lavita produse de Hyundai, dar şi frumosul Volkswagen Passat Coupé. Nu trebuie uitat nici primul SUV Renault, Koleos.
După o vară plină de evenimente plăcute, piaţa auto va intra în toamnă cu aplomb. Mazda va prezenta varianta break a modelului 6, Peugeot va face un adevărat tur de forţă cu remodelarea lui 407 şi cu noile comerciale Partener şi Bipper, iar Nissan va pune în vânza-re versiunea cu trei rânduri de scaune a lui Qashqai, dar şi noul Murano. Poate cel mai important eveniment al toamnei va fi însă intrarea pe piaţă a Loganului hatchback, cunoscut deocamdată sub denumirea de Renault Sandero.
Înainte de sfârşitul anului sunt aşteptate în showroomuri alte câteva modele extrem de interesante. În primul rând, fenomenalul Volks-wagen Scirocco şi impresionantul Ford Kuga, mai apoi SUV-urile Hyundai Veracruz şi Kia Borrego, dar şi noul Superb al cehilor de la Skoda.
Sfatul consultantului
VEDETE ÎN 2008
În opinia noastră, lansările care vor stârni cele mai mari valuri pe piaţa autohtonă în acest an vor fi, în ordine alfabetică, următoarele: Citroën C5,Dacia Pick-Up, Dacia hatchback (Sandero), Fiat 500, Hyundai i10, Kia Borrego, Peugeot 4007, Renault Laguna, Skoda Superb, Volkswagen Scirocco. Cei care îşi doresc o maşină de oraş ar fi de dorit să studieze ofertele producătorilor de vehicule de mici dimensiuni. Modelul Fiat 500, de e-xemplu, a primit deja titlul de „Maşina anului 2008 în Europa“. În România se estimează că modelul va avea un preţ de bază în jurul a 10.000 de euro (în Italia, este de 10.500 euro).
Dacia hatchback
Specificaţiile tehnice pentru varianta europeană a modelului Sandero, cea care va fi comercializată sub marca Dacia, nu au fost încă făcute publice. În America de Sud însă, acolo unde maşina este produsă sub marca Renault, sunt disponibile propulsoare alimentate cu benzină (1,6 – 16V), cu motorină (1,5dCi) şi chiar ecologicele FlexFuel. În România este foarte probabil ca întreaga gamă de propulsoare aflată acum în dotarea modelelor Logan să fie împrumutată şi mo-delului hatchback.