Fiat 500, Renault Laguna, VW Scirocco sau Dacia Pick-Up sunt numai câteva dintre modelele noi cu care ne vom întâlni pe şosele în acest an. Această efervescenţă va pune în şi mai mare dificultate clienţii aflaţi în situaţia de a decide spre ce model să se îndrepte. Am început deja să ne obişnuim ca, în fiecare lună, oferta de modele de pe piaţa autohtonă să se diversifice. Dacă în anii ‘90 numărul de modele noi intrate pe piaţă nu depăşea 10-15
Fiat 500, Renault Laguna, VW Scirocco sau Dacia Pick-Up sunt numai câteva dintre modelele noi cu care ne vom întâlni pe şosele în acest an. Această efervescenţă va pune în şi mai mare dificultate clienţii aflaţi în situaţia de a decide spre ce model să se îndrepte.
Am început deja să ne obişnuim ca, în fiecare lună, oferta de modele de pe piaţa autohtonă să se diversifice. Dacă în anii ‘90 numărul de modele noi intrate pe piaţă nu depăşea 10-15 pe an, în ultima perioadă se poate spune că importatorii au inundat piaţa. Numai în 2007, peste 30 de automobile complet noi au ajuns în showroom-urile din România, iar la acestea se adaugă câteva zeci de modele care au trecut prin face-lifturi. Rezultatul: clienţii par năuciţi de atâtea noutăţi. Pentru fiecare clasă în parte şi pentru fiecare buget sunt disponibile cel puţin cinci modele demne de luat în seamă, cumpărătorii fiind nevoiţi să cântărească din ce în ce mai atent ofertele comercianţilor.
Tot în primele luni ale lui 2008, va intra pe piaţă deja faimosul Fiat 500. AutoItalia speră chiar să îl aibă în showroomuri începând din februarie, în ciuda luptei acerbe dintre importatorii europeni pentru o cotă din producţie. Un alt vehicul aşteptat de români la începutul acestui an este Volkswagen Tiguan, fratele mai mic al imperialului Touareg. Deşi a fost prezentat publicului încă de la SIAB-ul din toamna trecută, micul SUV va fi comercializat, ca multe alte avanpremiere de la expoziţie, abia în acest an.
Primăvară cu surprize
Vară fierbinte
Vara lui 2008 va aduce în magazinele de prezentare ale dealerilor auto o nouă serie de modele. Este vorba despre noul şi stilatul Citroën C5, variantele diesel pentru Mazda2 şi Mazda6, Peugeot 207SW şi 308 SW, face-lifturile modelelor Sonata şi Lavita produse de Hyundai, dar şi frumosul Volkswagen Passat Coupé. Nu trebuie uitat nici primul SUV Renault, Koleos.
După o vară plină de evenimente plăcute, piaţa auto va intra în toamnă cu aplomb. Mazda va prezenta varianta break a modelului 6, Peugeot va face un adevărat tur de forţă cu remodelarea lui 407 şi cu noile comerciale Partener şi Bipper, iar Nissan va pune în vânza-re versiunea cu trei rânduri de scaune a lui Qashqai, dar şi noul Murano. Poate cel mai important eveniment al toamnei va fi însă intrarea pe piaţă a Loganului hatchback, cunoscut deocamdată sub denumirea de Renault Sandero.
Înainte de sfârşitul anului sunt aşteptate în showroomuri alte câteva modele extrem de interesante. În primul rând, fenomenalul Volks-wagen Scirocco şi impresionantul Ford Kuga, mai apoi SUV-urile Hyundai Veracruz şi Kia Borrego, dar şi noul Superb al cehilor de la Skoda.
Sfatul consultantului
În opinia noastră, lansările care vor stârni cele mai mari valuri pe piaţa autohtonă în acest an vor fi, în ordine alfabetică, următoarele: Citroën C5,Dacia Pick-Up, Dacia hatchback (Sandero), Fiat 500, Hyundai i10, Kia Borrego, Peugeot 4007, Renault Laguna, Skoda Superb, Volkswagen Scirocco. Cei care îşi doresc o maşină de oraş ar fi de dorit să studieze ofertele producătorilor de vehicule de mici dimensiuni. Modelul Fiat 500, de e-xemplu, a primit deja titlul de „Maşina anului 2008 în Europa“. În România se estimează că modelul va avea un preţ de bază în jurul a 10.000 de euro (în Italia, este de 10.500 euro).
Dacia hatchback
Specificaţiile tehnice pentru varianta europeană a modelului Sandero, cea care va fi comercializată sub marca Dacia, nu au fost încă făcute publice. În America de Sud însă, acolo unde maşina este produsă sub marca Renault, sunt disponibile propulsoare alimentate cu benzină (1,6 – 16V), cu motorină (1,5dCi) şi chiar ecologicele FlexFuel. În România este foarte probabil ca întreaga gamă de propulsoare aflată acum în dotarea modelelor Logan să fie împrumutată şi mo-delului hatchback.