Simona Halep este, fără îndoială, cel mai bun produs al şcolii româneşti de tenis. Sportiva ajunsă până pe locul 1 în clasamentul mondial al tenisului feminin a strâns, până în prezent, o sumă importantă de bani, atât din premiile câştigate la turneele la care a participat, cât şi din contractele de sponsorizare şi publicitate.
Simona Halep a strâns o sumă frumoasă de bani de când joacă în circuitul WTA: este vorba de ordinul a zecilor de milioane de euro. Astfel, potrivit site-ului oficial al WTA, Simona a câştigat, în întreaga ei carieră, puţin peste 35,1 milioane de dolari de la turneele de tenis. Câştigurile reale sunt însă mult mai mari, dacă ne raportăm şi la alte sume încasate de sportiva de 28 de ani.
Câştigurile din contractele de sponsorizare
La banii câştigaţi la turneele de tenis se adaugă câştigurile de la sponsorii de echipament sau din contractele de publicitate.
În prezent, Simona este sponsorizată de americanii de la Nike, care îi oferă 1,7 milioane de dolari pe an, la care se adaugă un bonus de 1 milion de dolari pentru fiecare titlu de Grand Slam câştigat. Cum Halep a semnat cu Nike la începutul lui 2018, iar de atunci a câştigat, îmbrăcată în echipamentul acestora, titlurile mult râvnite de la Roland Garros şi Wimbledon, putem calcula că ea a încasat deja de la sponsor 5,4 milioane de dolari în aceşti doi ani.
Înainte de a semna cu Nike, Simona Halep a fost sub contract cu Adidas. Firma din Germania a refuzat însă, la finalul lui 2017, să-i dubleze contractul Simonei la 2 milioane de dolari, deşi jucătoarea din România era atunci numărul 1 mondial. Drept urmare, Halep a jucat o perioadă fără un sponsor şi şi-a cumpărat echipamentul de pe internet.
Titlurile de Grand Slam i-au adus câştiguri uriaşe
Pe lângă noul contract cu Nike, anul 2018 i-a adus Simonei Halep şi un succes uriaş în carieră: câştigarea primului titlu de Grand Slam. Pe lângă importanţa unui astfel de titlu în CV-ul său, finala câştigată la Roland Garros a însemnat şi o uriaşă sumă de bani care i-au intrat în cont Simonei: premiul la turneul francez a fost de 2,8 milioane de dolari.
În 2019, Simona Halep a cucerit cel de-al doilea său titlu de Grand Slam, după ce a învins-o pe Serena Williams în finala de la Wimbledon. Contul româncei s-a rotunjit atunci cu o sumă şi mai mare: 3 milioane de dolari, scrie kanald.ro.
Printre companiile cu care Simona are sau a avut contracte de sponsorizare se mai numără Banca Transilvania, Wilson, Dedeman, Dorna, Mercedes, Rexona sau Hublot.