Avertisment al corporațiilor. Presiunile asupra consumatorilor persistă în întreaga lume
Avertisment al corporațiilor. Șefii unora dintre cele mai mari companii din America au avertizat că oamenii resimt tot mai acut povara prețurilor mari. Remarcile lor vin în contextul în care inflația rămâne o provocare greu de combătut pentru Main Street, Wall Street și Rezerva Federală.
Unele dintre cele mai cunoscute corporații din America spun că consumatorii sunt afectați de inflație, pe măsură ce prețurile continuă să crească. Inflația a dominat discursul corporativ al Americii din ultimii trei ani, după relaxarea politicii monetare indusă de pandemie și trilioane de dolari pentru ameliorarea Covid.
Consumatorii resimt în continuare povara prețurilor ridicate
Deși ritmul de creștere a prețurilor s-a atenuat de când Rezerva Federală a început să majoreze ratele dobânzilor, la începutul anului 2022, consumatorii resimt în continuare povara prețurilor ridicate, pe măsură ce costurile continuă să crească.
„Este clar că presiunile la scară largă asupra consumatorilor persistă în întreaga lume”, a spus compania McDonald’s.
CEO-ul Chris Kempczinski a declarat:
„Consumatorii continuă să fie tot mai atenți cu fiecare dolar pe care îl cheltuiesc, deoarece s-au confruntat cu prețuri ridicate în cheltuielile lor zilnice”, a afirmat el, conform CNBC.
Inflația „lipicioasă” a adus nori întunecați asupra modului în care americanii percep sănătatea economiei. Încrederea consumatorilor a atins în luna aprilie cel mai scăzut nivel de la jumătatea anului 2022, deoarece prețurile ridicate au rămas pe poziție, potrivit datelor publicate de Conference Board.
Salariile angajaților au continuat să crească, după cum arată statisticile privind costurile de angajare din primul trimestru, publicate marți. Dar, la fel au crescut și prețurile plătite de consumatorul obișnuit, afectându-i buzunarele, în ciuda creșterii veniturilor.
Indicele prețurilor de consum a crescut cu o rată anuală de 3,5% în luna martie
Rata inflației a scăzut semnificativ. Indicele prețurilor de consum – un coș larg de bunuri și servicii – a crescut cu o rată anuală de 3,5% în martie, comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Este cu mult sub maximul ultimilor 40 de ani, de 9,1% observat la mijlocul lui 2022, dar rămâne peste obiectivul de 2% stabilit de Fed. De altfel, oficialii Fed au indicat inflația „lipicioasă” drept motiv pentru menținerea ratelor dobânzilor mai ridicate.
În plus, această creștere anuală tenace de 3,5% se întoarce împotriva economiei: chiar și după o perioadă de inflație fulgerătoare, prețurile nu au început să scadă. Aceasta este o problemă și pentru McDonald’s, dar și pentru o serie de alte companii care deservesc clienții tot mai nemulțumiți.
„Sub presiune”
La McDonald’s, acest lucru a fost evidențiat de creșterea vânzărilor la același magazin, ușor sub așteptările de pe Wall Street. Potrivit lui Kempczinski, compania trebuie să fie „concentrată” pe accesibilitate pentru a atrage clienți, pe măsură ce prețurile îi îndepărtează pe consumatorii cu venituri mici.
Șeful companiei americane 3M, care produce bandă adezivă și Post-it-uri, a declarat că observă „o scădere continuă în cheltuielile discreționare ale consumatorilor”. În timp ce câștigurile și veniturile 3M au depășit așteptările în primul trimestru, conducerea a spus că anticipează că și cheltuielile consumatorilor din acest an vor fi „reduse în mod semnificativ”.
Inflația este principala forță care le afectează afacerile
De asemenea, șeful companiei Newell Brands, susține că inflația este principala forță care le afectează afacerile. Deși proprietarul produselor Coleman și Rubbermaid a depășit previziunile analiștilor pentru primele trei luni ale anului, compania a oferit date pentru câștigurile din trimestrul curent și a spus că veniturile sunt probabil să scadă.
„Categoriile în care concurăm rămân sub presiune, consumatorii continuând să-și gestioneze cu atenție cheltuielile, deoarece impactul cumulat al inflației asupra costurilor alimentelor, energiei și locuințelor a depășit creșterea salariilor”, a spus Peterson.
Nu toate companiile se confruntă cu probleme legate de scăderea vânzărilor. CEO-ul Colgate-Palmolive, Noel Wallace, a declarat că creșterea volumului vânzărilor a revenit pe măsură ce „inflația a scăzut și prețurile au început să se stabilizeze”.