Avertisment de la DNSC

Direcția Națională pentru Securitate Cibernetică (DNSC) a emis un avertisment cu privire la posibilele înșelăciuni care pot surveni în timpul achizițiilor online.

Recomandările instituției includ utilizarea exclusivă a serviciilor de plată securizate și efectuarea unei verificări temeinice înainte de a efectua o achiziție, fie prin consultarea recenziilor site-ului sau ale produsului.

Prin urmare, DNSC îndeamnă cumpărătorii să opteze pentru platformele online deținute de firme românești. Acestea pot fi mai ușor de detectat în cazul în care apar probleme.

„Verifică înainte să cumperi citind recenziile site-ului ori ale produsului”, precizează DNSC.

Cumpărătorii sunt sfătuiți să folosească cardul de credit

DNSC recomandă utilizarea cardului de credit pentru cumpărăturile online. Specialiștii spun că este mult mai ușor să-ți recuperezi banii în cazul unei fraude dacă plătești cu cardul.

Nu în ultimul rând, specialiștii mai spun că toți cei care au card trebuie să fie foarte atenți când fac plăți online cu el. Este recomandată folosirea serviciilor sigure.

„Plătește doar când ai o conexiune sigură la internet – evită folosirea hot-spot-urilor publice de wi-fi”.

DNSC subliniază importanța utilizării unui dispozitiv securizat în timpul tranzacțiilor online. Ei recomandă ca utilizatorii să efectueze în mod regulat actualizări pentru sistemul și securitatea dispozitivului lor.

card, bani, banca
Atenţie să nu rămâi fără bani pe card! / SURSA FOTO: Pexels

Cum riști să-ți pierzi toți banii de pe card?

Mediul online este plin de mesaje sau de reclame care promit afaceri care te vor face bogat peste noapte. Multe site-uri, de asemenea, au numeroase așa numite oferte miraculoase.

Deși poți fi tentat la început, mai bine te gândești de două ori înainte să dai click pe aceste reclame. Ele te pot lăsa fără niciun ban în cont.

„Dacă e prea frumos ca să fie adevărat, probabil nu e!”, spun experții în securitate cibernetică.

Experții DNSC au atras atenția cu privire la aceste evenimente și le spun oamenilor să nu se încreadă în astfel de mesaje.

„O fereastră pop-up îți spune că ai câștigat un premiu fabulos? Mai gândește-te!”

DNSC avertizează că în situația în care produsul comandat nu este livrat în termenul stabilit, este important să contactezi imediat vânzătorul. În cazul în care acesta nu răspunde, DNSC recomandă să iei legătura cu banca.

Autoritățile recomandă celor care observă orice tentativă de fraudă să raporteze incidentul la poliție.